  • 31. Data: 2005-02-09 17:47:14
    Temat: Re: Legalnosc Windows?
    Od: "Artur Sokolowski (JNET)" <a...@j...net>

    Moge sie mylic, ale moim zdaniem to kradziez trzeba udowodnic, a nie
    fakt, ze sie nie ukradlo.
    No chyba ze sie cos zmienilo w prawie u nas ;)

    A.

  • 32. Data: 2005-02-09 18:10:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Artur Sokolowski (JNET) napisał(a):

    > Moge sie mylic, ale moim zdaniem to kradziez trzeba udowodnic, a nie
    > fakt, ze sie nie ukradlo.
    > No chyba ze sie cos zmienilo w prawie u nas ;)

    Mylisz sie. Doczytaj :P

    j.

  • 33. Data: 2005-02-09 18:12:11
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Jacek23 <j...@p...pl> wrote:

    > Subject: Legalnosc Windows?
    > Witam, mam takie pytania.

    Jedna uwaga - po jaka cholere zadajesz to samo pytanie na grupie
    sprzetowej jesli zadales je na wlasciwej do tego prawniczej? Na pececie
    naprodukowalem 6 postow w Twoim watku na temat licencji OEM, znakow
    identyfikacyjnych i downgrade a teraz widze ze zadales i tu, gdzie
    bardziej prawidlowo byloby pisac, drugi raz mi sie jednak nie chce :/
    Inna sprawa ze na pececie ludzie duzo szybciej odpowiedzieli
    poprawnie na temat mozliwosci downgrade WIN XP OEM.

    PS:
    Jesli na grupie z zalozenia prawniczej, takiej jak ta, jest tyle
    niejasnosci i nieprawdziwych legend krazacych z ust do ust na temat
    umow OEM, to wole nie myslec co sie bedzie dzialo na pececie :/

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 34. Data: 2005-02-09 18:22:05
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Myszki mają z reguły numery fabryczne. Innego pomysłu nie mam.

    Problem jest taki, ze na dokumencie poswiadczajacym sprzedaz wcale
    ich nie musi byc, poza tym posiadanie samego rachunku nie jest warunkiem
    koniecznym - przeciez obowiazuje zasada domnimania niewinnosci [przepisy
    karne] i interpretacji in favorem [kwestia waznosci umowy] a nie odwrotnie.

    > No i zgodnie z licencją OEM program jest przypisany do danej konkretnej
    > myszki.

    OK.

    > Nie mam pojęcia, co zrobić, jak się zepsuje.

    Literalnie interpretujac licencje nalezaloby kupic nowy program na
    licencji OEM, bo dotychczasowy moze byc uzywany wylacznie ze sprzetem z
    ktorym zostal zakupiony. Wymysly o zlewaniu sie z plyta glowna itp. to
    jakies niedorzecznosci Microsoftu nie znajdujace oparcia w umowie ani
    prawie stanowionym, a w przypadku obrotu konumenckiego stanowiace klauzule
    niedozwolone.

    > Ja na przykład od lat trzymam szczątki takiego ręcznego skanera, bo on
    > sam nie działa, ale było do niego dołączone cała masa pożytecznego
    > oprogramowania w wersji OEM.

    Wczytaj sie w licencje, bo moze sie okazac ze nie mozesz juz uzywac
    tego oprogramowania. Tak przynajmniej byloby gdyby zapisy byly analogiczne
    jak u umowach o uzywanie oprogramowania typu OEM Microsoftu. Jak na razie
    nie mamy generalnego oddzielenia losow oprogramowania OEM od sprzetu po
    pierwszej sprzedazy ani w prawie stanowionym ani w praktyce orzeczniczej
    jak w Niemczech, bez wzgledu na to, co w odpowdzi Arnold napisze ;)

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 35. Data: 2005-02-09 18:27:28
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Moju blad....ale jak widzisz zdania sa podzielone i zdania na ten temat sa
    rozne, a ja tylko chialbym wiedziec czy jesli kupie oem z myszka na allegro
    na fakt. to bede uzywal tego legalnie na laptopie i czy w razie kontroli
    nikt sie nie doczepi.

    Uzytkownik prywatny jestem
    Pozdraiwam

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 36. Data: 2005-02-09 18:36:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    Rogaleskoo rzecze:
    > A jak udowodnisz że go kupiłeś a nie "buchnołeś" z biura obok?

    Nie musi udowadniać. Ma oryginalny - czyli wprowadzony przez twórcę lub
    upoważnionego - egzemplarz programu?
    Ma. Więc ma *WSZYSTKO* co potrzebuje.
    Nic innego się nie liczy, nawet jak kradzione to program ma legalny, co
    najwyżej zdoby w sposób sprzeczny z prawem.

    > Miałeś wizytę BSA?

    BSA to sobie może popierdzieć przed jego drzwiami. Co najwyżej.

    > A choćby i 2 razy dziennie! To jest wersja pełna (box) i teoretycznie
    > mogę sobie z nią robić co mi się podoba pod warunkiem nie złamię umowy.

    Jakiej umowy?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 37. Data: 2005-02-09 18:52:00
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Jacek23 <j...@p...pl> wrote:

    > Moju blad...

    OK, wybaczone :)
    Tak informacyjnie mozesz rzucic okiem na peceta. Co do downgrade jest to
    jak najbardziej aktualne, nawet MS tego nie kwestionuje, pozostale kwestie
    to moje wlasne zdanie na podstawie postanowien licencji, pr. autorskiego
    i cywilnego. AFAIK w czasie ew. kontroli panowie kontrolerzy wykazuja
    finezyjnosc rozwazan prawnych godna palki policyjnej, a sam policjant pelni
    role przyzwoitki.

    > ale jak widzisz zdania sa podzielone i zdania na ten
    > temat sa rozne, a ja tylko chialbym wiedziec czy jesli kupie oem z
    > myszka na allegro na fakt. to bede uzywal tego legalnie na laptopie

    Ale po co w tym wypadku - szkoda na to Twoich pieniedzy. Rozwiazanie
    - znajomy z oryginalnym nosnikiem systemu w wersji win2000, NT4, 98SE.
    W zadnym razie "zainstalowalem z pirata", bo niezaleznie od postanowien
    umowy o uzywanie oprogramowania samo nabycie takiej wersji podpada pod
    paserstwo.

    > czy w razie kontroli nikt sie nie doczepi.

    A to juz zalezy od humoru panow kontrolerow, pogody w Etiopii
    i populacji motyli w Chinach ;)
    Chyba najlepsze rozwiazanie - darmowy system z rodziny linuks, *BSD itp.
    - magiczna dyskietka panow kontrolerow nie dziala i mowia ladnie do
    widzenia.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 38. Data: 2005-02-09 18:54:23
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Mylisz sie. Doczytaj :P

    A mozesz wskazac palcem o co dokladnie Ci chodzi?.
    Mowie o prawie, a nie chorej praktyce kontroli w PL, ktorej nie
    powstydziloby sie UB czy mlodzi czekisci.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 39. Data: 2005-02-09 19:11:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mylisz sie. Doczytaj :P

    Co ma doczytać na boga? Nie siej paniki. Żaden przepis prawa nie wymaga od
    właściciela przechowywania dowodu zakupu. A przepisy M$ w tym zakresie nie
    są prawotwórcze w żadnym zakresie.

  • 40. Data: 2005-02-09 19:15:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rogaleskoo wrote:

    > A to suse jest bezpłatne do użytkowania komercyjnego i bez ograniczeń?
    > o cholera to mnie Novell znowu oszukał.
    > Wersja eval jest bezpłatna to fakt ;-)

    Ja tam znalazłem tylko informacje, że niektóre z aplikacji w pakiecie
    mogą być takie zastrzeżenia, ale ogólnie przecież sami piszą:

    "SUSE LINUX ftp version

    SUSE LINUX can be installed free of charge directly from the FTP server.
    It contains:

    32bit and 64bit version
    over 3,500 software packages incl. server and developer tools
    the full software packages that are also included in boxed retail version"

    > Wiesz w ostatecznesj desperacji to i na win 98 mozna postawić serwer.

    Wiem :) Przez jakieś pół roku miałe routerek, serwer pocztowy, WWW i FTP
    na Win98se. Trzeba było tylko prewencyjnie co tydzień restart zrobić (o
    ile odłączyłem klawiaturę i mysz - inaczej co dzień lub dwa).

    > Tak wolę mieć i do tego support

    Ja tego nie potrzebuję...

    > a pozatym w ten sposób przyczyniam się
    > do rozwoju porządnego oprogramowania.

    Jakbym miał kupę kasy, to bym im zapłacił nawet tak ot tak sobie (swego
    czasu WinAmp'a można było wspierać - więc się uiściłem... zabawne było,
    jak zlikwidowali możliwość finansowego wspierania jakieś 2 miesiące
    później :) ). Ale chwilowo z kasą cienko, więc się 'przyczyniam'
    zachęcając innych do przejścia na tę dystrybucję.

    > A jeżeli myślisz iż POWAŻNE
    > serwery "stoją" na wersjach tych z sieci to się troszkę mylisz.

    A, tego nie mówiłem. Ale IMHO znakomita większość obecnych biurowych
    użytkowników wingrozy mogła by spokojnie pozbyć się produktów mikrosyfa
    i zainstalować sobie SuSE.

    > ACDS, EntraPass - dla mnnie wystarczy - też nie zabradzo działają.

    Trzeba molestować o wersje linuxowe :)

    > Powód?

    Mowa była o systemach Win98/XP - nie ryzykowałbym puszczania czegoś
    ważnego na czymś takim...

    Ale tak ogólnie to proponuję EOT, bo zdryfowało nam w kierunku
    os.advocacy ;)