  • 1. Data: 2005-07-29 08:35:09
    Temat: Legalne mp3
    Od: Norbert Biernacki <n...@v...pl>

    Czołem grupie,

    Chodzi o wymianę muzyki (mp3). Powiedzmy, że kupuję CD w sklepie,
    zrzucam go twardziela, zamieniam na mp3. Później ładuję sobie na
    odtwarzacz i idę w miasto. To mogę zrobić, prawda?

    Teraz spotykam na mieście kumpla, a on ode mnie kopiuje ten kawałek na
    swój odtwarzacz. Kto i czy popełnia tu przestęstwo. Jeśli ktoś popełnia,
    to czy czynię to ja, który udostępniam, czy też on, który pobiera.

    Powiedzmy, że uogólnimy to na Internet, czyli teraz udostępniam moje
    mp3, przez któryś z programów do wymiany plików - eMule, Kazaa, itp.
    Ktoś ode mnie to ściąga. Czy on popełnia przestęstwo, czy ja, czy robimy
    to obydwaj (obydwoje)?

    --
    Serdeczności,
    Norbi

  • 2. Data: 2005-07-29 12:52:14
    Temat: Re: Legalne mp3
    Od: komar77r <k...@o...pl>

    On Fri, 29 Jul 2005 10:35:09 +0200, Norbert Biernacki
    <n...@v...pl> wrote:

    >Ktoś ode mnie to ściąga. Czy on popełnia przestęstwo, czy ja, czy robimy
    >to obydwaj (obydwoje)?

    chyba obydwoje, to zależy zresztą jak dobry jest ten twój
    kumpel... nie wiem jak się ma tu sprawa do stosunku
    towarzyskiego