  • 1. Data: 2005-03-31 18:59:10
    Temat: Legalizacja samowoli
    Od: "art" <w...@o...pl>

    Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję nakazującą jednym ze
    właścicieli nieruchomości (zapewne na ich wniosek) Wykonanie robot bud.
    doprowadzających do zgodności z prawem - budynku stodoły. Po budynku stodoły
    nie ma znaku od 97 roku powstały tam bez mojej zgody a za tym idzie i zgod
    administracyjnych pomieszczenia gospodarcze a obok garaże. Czy bez zgody
    mojej PINB może wydać taką decyzje gdzie mam się odwołać, wszystko zrobiono
    bez mojej zgody i za moimi plecami? Nie wyrażam zgody na zalegalizowanie tej
    samowoli żądam jej rozbiórki i doprowadzenie do poprzedniego stanu. Uwazam,
    że urząd pomaga im w zalegalizowaniu samowoli, do której przyznali się przed
    sądem, co prawda w innej sprawie, w której chcą ode mnie zwrotu nakładów,
    jakie ponieśli na tą samowolę. Jestem współwłaścicielem do 1/2 stodoła z
    okresu wojny i nie była na fundamentach została zburzona a w jej miejsce
    postawiono nowe budynki gospodarcze na fundamentach.Nowy budynek gospodarczy
    wychodzi poza granice starej stodoły i wchodzi na teren innej nieruchomości,
    która jest ich własnością. Postawiono też garaż obok w miejscy przylegającym
    do starej stodoły też na fundamentach. Stodołę ta stała tam od wojny jeszcze
    i mam pismo z Referatu Urbanistyki i Administracji budowlanej, że nigdy nikt
    nie występował o remonty bądź przebudowy lub pozwolenia na budowę na tej
    działce, ( bo nie mógł bez mojej zgody uzyskać jakiejkolwiek zgody bądź
    zgłoszenia)Myślę, że nie przedstawiono lub sfałszowano w PINB dokument
    określający prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Dodam
    tylko, że sprawę tą w PINB prowadzi sam dyrektor. Obawiam się korupcji przy
    wydawaniu tej decyzji i dlatego nie wiem gdzie się teraz odwołać i czy mogę
    postanowienie jest z lipca 2004 roku i dotarło do mnie przypadkiem przy
    wizycie w sądzie w innej sprawie.Dziękuje za odpowiedź pozdrawiam