  • 1. Data: 2003-10-27 05:26:58
    Temat: Legalizacja konkubinatu
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    Czy jest cos w rodzaju legalizacji konkubinatu? Chodzi mi o cos
    co jednoznacznie bedzie stwierdzac poczatek zwiazku, tak jak w
    data slubu w zwiazkach, ktore maja slub.

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 2. Data: 2003-10-27 06:04:37
    Temat: Re: Legalizacja konkubinatu
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <X...@1...75.33.142>, ab wrote:
    > Czy jest cos w rodzaju legalizacji konkubinatu? Chodzi mi o cos

    Nie, ponieważ jest legalny :)

    > co jednoznacznie bedzie stwierdzac poczatek zwiazku, tak jak w
    > data slubu w zwiazkach, ktore maja slub.

    Nie. Nie ma. Z tego co pamiętam jest jedynie projekt ustawy. Zresztą jak
    coś może stwierdzać początek tego typu związku? Co najwyżej można mówić o
    dacie jego rejestracji.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-10-27 06:20:36
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > Nie. Nie ma. Z tego co pamiętam jest jedynie projekt
    > ustawy. Zresztą jak coś może stwierdzać początek tego typu
    > związku? Co najwyżej można mówić o dacie jego rejestracji.

    Jak i gdzie sie to rejestruje? W USC?

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 4. Data: 2003-10-27 06:48:39
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    > Jak i gdzie sie to rejestruje? W USC?

    Postaram się prościej: Nigdzie. Nie ma. Nie można. Nie ma prawa
    pozwalającego na urzędową rejestrację w formie odpowiadającej małżeństwu.
    Pewnie możecie złożyc jakieś oświadczenie woli przed notariuszem ale nie
    specjalnie wiem co z tego miałoby wynikać.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-10-27 19:01:44
    Od: "Marek Świtała" <w...@N...lexpress.pl>

> [...]
    > Pewnie możecie złożyc jakieś oświadczenie woli przed notariuszem ale nie
    > specjalnie wiem co z tego miałoby wynikać.

    W orzecznictwie pojawił sie pogląd, że należy stosować tu odpowiednio
    przepisy o...spółce cywilnej :-)

    --
    Marek Świtała
    -

  • 6. Data: 2003-10-30 16:29:31
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy jest cos w rodzaju legalizacji konkubinatu?

    Tak: nazywa się "małżeństwo" :)
    Choć konkubinat jak słusznie już ktoś zauważył wcale nie jest
    nielegalny

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-10-31 06:03:25
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > Tak: nazywa się "małżeństwo" :)
    > Choć konkubinat jak słusznie już ktoś zauważył wcale nie jest
    > nielegalny

    W calym tym watku przede wszystkim chodzi o sprawy finansowe.
    Otoz pan X i pani X byli malzenstwem. Potem panstwo X sie
    rozeszli i wszelkie sprawy formalno-finansowe maja rozwiazane.
    Potem pojawil sie konkubinat pana X z pania Y, ktora wniosla do
    zwiazku swoje mieszkanie. I chodzi o to, czy pani X (kobieta
    chciwa i cholernie zachlanna) moze w jakis sposob probowac
    dobrac sie do mieszkania pani Y. Czy ma jakies podstawy prawne.
    Stad myslalem, ze jakas "rejestracja" konkubinatu pozwoli w
    przyszlosci porownac date takiej ewentualnej rejestracji i daty
    zakupu mieszkania.

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 8. Data: 2003-11-01 12:08:50
    Od: Dredd<...@...pl>

    > I chodzi o to, czy pani X (kobieta
    > chciwa i cholernie zachlanna) moze w jakis sposob probowac
    > dobrac sie do mieszkania pani Y.

    Pytanie bardzo ogólne a przy tym mało faktów. A czy z panią Y łączą
    panią X jakiekolwiek więzy (pokrewieństwo interesy, zobowiązania itp.)?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2003-11-03 05:44:57
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > Pytanie bardzo ogólne a przy tym mało faktów. A czy z panią
    > Y łączą panią X jakiekolwiek więzy (pokrewieństwo interesy,
    > zobowiązania itp.)?

    Zadnych, calkiem obce baby.

    --
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 10. Data: 2003-11-04 17:54:06
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Zadnych, calkiem obce baby.

    No to nic jej do majątku całkiem obcej baby, która wobec niej nie ma
    żadnych zobowiązań.

    -> http://usenet.pomocprawna.info