  • 1. Data: 2003-04-02 16:48:29
    Temat: zastrzezony znak towarowy
    Od: "D`arek" <p...@x...wp.pl>

    Witam .Posiadam w Urzedzie Patentowym RP zastrzezony slowny znak towarowy
    jednoczesnie jest to nazwa mojej firmy. Niedawno odkrylem, ze kilka firm w
    Polsce posluguje sie ,pewnie nieswiadomie ta sama nazwa (dzialaja w branzy w
    tej samej grupie towarowej na ktora mam certyfikat). Na probe wyslalem dwom
    firmom pismo z prosba o zaniechanie przez nie uzywania nazwy oraz niesmialo
    zaproponowalem mozliwosc wykupienia licencji na uzywanie znaku( poparlem
    oczywiscie kserem certyfikatu , kserem oplaty za 10-letni okres ochronny,
    itp). Odzew byl nastepujacy: jedna z firm w pismie stwierdzila ze dzialala
    przed rokiem w ktorym zastrzeglem nazwe, druga stwierdzila ze dziala w innym
    wojewodztwie i nie ma pomiedzy nami konfliktu interesow. O.K. ale nazwe mam
    zastrzezona na cala Polske i zaplacilem za to kupe forsy. Wzwiazku z tym
    pytanie czy mam prawo egzekwowania zaniechania uzywania nazwy lub
    proponowania licencji podmiotom dzialajacym w tej samej grupie towarowej
    niezaleznie od miejsca i czasu rozpoczecia dzialalnosci? Najchetniej
    zwrocilbym sie do Rzecznika Patentowego ale czy warto zawracac sobie glowe i
    tracic czas i pieniadze? bo przeciez nazwe zastrzeglem tylko po to zeby nie
    znalesc sie w podobnej sytuacji jak wyzej opisana.Pozdrawiam .Darek

  • 2. Data: 2003-04-02 20:19:21
    Temat: Re: zastrzezony znak towarowy
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > proponowania licencji podmiotom dzialajacym w tej samej grupie towarowej
    > niezaleznie od miejsca i czasu rozpoczecia dzialalnosci? (..)

    AFAIR to w ustawie PWP jest kilka artykułów traktujących o tym
    w jakich okolicznościach właściciel znaku nie może zakazać posługiwania
    się nim przez osoby trzecie.
    Z pamięci więcej nie powiem - musisz sięgnąć do źródła i sobie poczytać.

    Pix

  • 3. Data: 2003-04-03 06:34:12
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "D`arek" <p...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Polsce posluguje sie ,pewnie nieswiadomie ta sama nazwa (dzialaja w branzy

    O ile pamiętam były przypadki, w których firmy musiały zmienić nazwy właśnie
    z tego powodu.
    Tekst w stylu "Nasza firma istnieje zanim pan uzyskał certyfikat" jest
    najzwyklejszą próbą "odbicia piłeczki".

    "druga stwierdzila ze dziala w innym
    wojewodztwie i nie ma pomiedzy nami konfliktu interesow"

    ROTFL
    Może zacznę nieświadomie swoje towary sprzedawać pod marką Microsoftu? O co
    chodzi? Przecież działam w innym kraju :-)

    Posłałbym im pozew.

    SOTB

  • 4. Data: 2003-04-03 08:40:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Może zacznę nieświadomie swoje towary sprzedawać pod marką Microsoftu? O
    > co chodzi? Przecież działam w innym kraju :-)

    Art. 160.1
    "Osoba, która, prowadząc lokalną działalność gospodarczą w niewielkim
    rozmiarze, używała w dobrej wierze oznaczenia zarejestrowanego następnie
    jako znak towarowy na rzecz innej osoby, ma prawo nadal bezpłatnie używać
    tego oznaczenia w nie większym niż dotychczas zakresie."

    Pix