  • 11. Data: 2006-09-24 15:12:28
    Temat: Re: L4 czy jest na to rada
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 00:27:49 +0200, Grim napisał(a):

    > Czy jest jakiś sposób zweryfikowania zwolnień L4 , jestem pracodawcą i mam
    > uzasadnine podejrzenie o nadużywanie tego procederu.

    Poczytaj ten wątek:
    http://skocz.pl/aaabbccc

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2006-09-24 16:04:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 24 września 2006 16:55
    (autor wombi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ef6a5i$1g0$1@mx1.internetia.pl>):

    > Wg Ciebie jest jeszcze coś takiego jak L4?

    Jest.

    > Zgodnie z rozporządzeniem z
    > 27 lipca 1999r. (Dz.U. 99.65.741) obowiązuje ZUS ZLA.

    ZUS ZLA jest to druk, na jakim wystawia się L4.
    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 13. Data: 2006-09-24 19:33:22
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Sat, 23 Sep 2006 00:27:49 +0200, na pl.soc.prawo, Grim napisał(a):

    > Czy jest jakiś sposób zweryfikowania zwolnień L4 , jestem pracodawcą i mam
    > uzasadnine podejrzenie o nadużywanie tego procederu.

    Problem, który sam poruszałem 2 lata temu w ZUSie.
    Kwestia dotyczyła nieuczciwego lekarza, który hurtowo wystawiał lewe L4 za
    przysłowiowe "30 zł". Sfera jak najbardziej kryminogenna podpadająca pod
    "czerpanie korzyści finansowych" w zawodzie publicznym.

    Kontakt pracodawcy z lekarzem orzecznikiem lokalnego ZUS nie przyniósł
    żadnych efektów. Solidarność lekarska wśród tej populacji jest na
    najwyższym miejscu i na pewno nie ułatwia w zwalczaniu przęstępczych
    procederów. Pracodawcy pozostało pisemne powiadomienie ZUS, który na
    wniosek wzywa "chorego" celem weryfikacji choroby lub dokonuje kontroli w
    miejscu zamieszkania ów chorego. Dalsze rozstrzyganie sprawy było niczym
    kulą w płot.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 14. Data: 2006-09-25 11:22:01
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał:

    >ZUS ZLA jest to druk,
    Tyle tak,

    >na jakim wystawia się L4.
    ... "na którym" lekarz wystawia zwolnienie, a nie L4.

    --
    Artur Golański

  • 15. Data: 2006-09-25 16:58:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 25 września 2006 13:22
    (autor Artur Golanski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <m...@4...com>):

    > ... "na którym" lekarz wystawia zwolnienie, a nie L4.

    Nie. Wystawia L4. Podobnie jak jeździsz rowerem, nosisz adidasy itp.
    Nie zmienisz języka :D

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 16. Data: 2006-09-25 19:21:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał:

    >Nie. Wystawia L4.
    A CO to jest L4? I dlaczego L4 a nie L5 ;-)

    >Podobnie jak jeździsz rowerem,
    Nie widzę podobieństwa, choćby dlatego, że co to jest rower każdy wie
    lub może zajrzeć do słownika j. polskiego, w przeciwieństwie do L4 !

    Przypomina mi się w tym momencie dyskusja z toba nt. że dla potrzeb
    ZUS można zawiesić działalność gospodarczą (ty tak twierdziłeś i
    zażarcie broniłeś tej opcji). Dziś wiesz jak bardzo się myliłeś.

    >Nie zmienisz języka :D
    Tylko dlatego, że moj nie jest do wymiany ;-)

    --
    Artur Golański

  • 17. Data: 2006-09-25 20:20:31
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Tristan napisał(a):
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <m...@4...com>):

    > Nie. Wystawia L4. Podobnie jak jeździsz rowerem, nosisz adidasy itp.

    Coś jeszcze?

  • 18. Data: 2006-09-29 09:58:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 25 września 2006 21:21
    (autor Artur Golanski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <o...@4...com>):

    > A CO to jest L4? I dlaczego L4 a nie L5 ;-)

    A dlaczego adidasy czy rower, a nie np. rebuki czy autor?

    --
    Jego Ponurość Tristan