  • 1. Data: 2004-02-11 08:35:55
    Temat: L4 Jak to jest z "chory może chodzić"??
    Od: "cocaine" <k...@g...pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie L4 tzn. jeśli chory może chodzić to do jakiego czasu
    powinien być osiągalny, albo czy w ogóle może wychodzić z domu?
    Pozdro.

  • 2. Data: 2004-02-11 16:14:23
    Temat: Re: L4 Jak to jest z "chory może chodzić"??
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Mam pytanie odnośnie L4 tzn. jeśli chory może chodzić to do jakiego czasu
    > powinien być osiągalny, albo czy w ogóle może wychodzić z domu?

    Wg mnie od strony prawnej może chodzić wszędzie, a osiągalny nie musi być w
    ogóle, gdyż tzw. "zwolnienie" oznacza czasową niezdolność do wykonywania
    danej pracy.
    No, ale istnieją różne pozaformalne układy (zdrowe lub nie), ja zaś jestem
    zwązkowcem a nie specjalistą z zakresu prawa pracy i mogę się mylić.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 3. Data: 2004-02-11 19:17:07
    Od: "cocaine" <k...@g...pl>

> [...]
    > No, ale istnieją różne pozaformalne układy (zdrowe lub nie), ja zaś jestem
    > zwązkowcem a nie specjalistą z zakresu prawa pracy i mogę się mylić.
    Dzięki za odp. ale jeśli jako związkowiec byś się czegoś więcej dowiedział
    to proszę daj odpowiedź.Wiem związkowcy np.w mojej pracy mogą baaaardzo dużo
    ale niestety nie mam do nikogo dojścia :-(
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-02-11 20:30:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Wiem związkowcy np.w mojej pracy mogą baaaardzo dużo
    > ale niestety nie mam do nikogo dojścia

    A po co tu jakieś "dojście"? Idziesz do szefa zakładowego ZZ i już.
    Większe organizacje związkowe mają własnych radów prawnych (co prawda dla
    swoich członków).
    Zapoznaj się z:
    - Ustawą oświadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie
    choroby i macierzyństwa Dz.U. 1999.60.636 (art. 59 i 68)
    - Rozporz. Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 27 lipca 1999 r. w
    sprawie szczegółowych zasad i trybu kontroli prawidłowości wykorzystywania
    zwolnień lekarskich od pracy oraz formalnej kontroli zaświadczeń lekarskich
    (Dz.U.99.65.743).

    --
    Pozdrowienia
    Jotte