  • 21. Data: 2020-03-11 16:01:46
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.03.2020 o 15:43, J.F. pisze:

    > Ale sie poczuwa. I chyba nawet insygnia wladzy ma ...

    Ale obawiam się, że inny rząd w następstwie obecnego nie leży w zakresie
    zainteresowania tego obecnego:P

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2020-03-11 16:18:40
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Użytkownik J...@p...onet.pl ...

    A sąsiad zarazi psa.

    --
    animka

  • 23. Data: 2020-03-11 16:21:16
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-10 o 21:12, Shrek pisze:

    > Na 100% do szeregowych posłów.

    > Za mała. I na dodatek paździerz. Obstawiam, że w razie W lecą do
    > Rammstein. A w razie epidemi mają kilka przygotowanych miejscówek w
    > różnych jednostkach wojskowych. Ewakuacja rządu z kraju w czasie pokoju
    > to już byłaby pewnie na szybko i organizowana, gdyż jak sądze nie ma na
    > to oficjalnych procedur a co najwyżej jakieś "gry sztabowe".

    Jak uciekną do jakichś schronów to bdzie to oznaczało, że abdykowali.

    --
    animka

  • 24. Data: 2020-03-12 06:56:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.03.2020 o 16:21, Animka pisze:

    > Jak uciekną do jakichś schronów to bdzie to oznaczało, że abdykowali.

    Raczej nie. W obecnej sytuacji "najważniesze osoby w państwie" są po
    prostu urzędnikami. Łatwo zastępowalnymi na zawołanie szeregowego posła.
    Więc nie ma sensu ich jakoś szczególnie chronić - jak w wojsku - ważne,
    żeby osoba nie ginęła razem ze swoim następcą - niekoniecznie
    oficjalnym. Szeregowy poseł od dawna się nie pojawa za wiele więc jak go
    zamkną to różnicy nie ma. Pogłoski o abdykacji też byłyby przesadzone -
    w związku z pandemią przedłuży się kadencje, z brakiem możliwości
    wyborów następców wyznaczy sejm i po abdykacji.

    A w normalnym kraju - w normalnym kraju dba się o to, żeby najważniejsze
    osoby nie ginęły bez sensu, gdyż są istotnym składnikiem gwarancji
    działania państwa.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-03-14 09:02:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No i temacik kolejny

    https://tvn24.pl/katowice/koronawirus-w-polsce-czest
    ochowa-pacjent-z-podejrzeniem-zakazenia-koronawiruse
    m-opuscil-szpital-4351367

    "- Człowiek nam uciekł z izby przyjęć - mówi Zbigniew Bajkowski,
    dyrektor wojewódzkiego szpitala specjalistycznego w Częstochowie. -
    Byliśmy w trakcie przygotowywania jego dokumentacji medycznej, czekał
    na przyjęcie na oddział. Sam się zgłosił do szpitala, bo źle się
    poczuł. Lekarz na podstawie objawów zakwalifikował go do testu, by
    wykluczyć zakażenie koronawirusem - dodaje Bajkowski.

    Dyrektor podkreśla, że test nie został przeprowadzony. - Może pacjent
    nie wytrzymał psychicznie oczekiwania - przypuszcza. "

    Nie wiem jak w Czestochowie, ale na wroclawskich SOR czeka sie
    godzinami. Czasem i 8. Gdyby czlowiekowi nie zalezalo na pomocy, to
    faktycznie - pojsc sobie i niech sobie szukaja.

    "Do "ucieczki" doszło w środę. Ostatecznie, jak mówi Bajkowski,
    pacjent "został złapany przez policję".
    Ale niezupełnie tak było.

    Szpital powiadomił o "ucieczce" sanepid w Częstochowie, ten zaś -
    miejscową policję. Obie instytucje zgodnie przyznają, że chodziło o
    "ustalenie miejsca pobytu pacjenta z podejrzeniem zakażenia
    koronawirusem".

    Policja sprawdziła dwa wskazane adresy. - Ustaliliśmy, gdzie jest
    pacjent. Na podstawie obserwacji - zaznacza Sabina Chyra-Giereś,
    rzeczniczka policji w Częstochowie. Podkreśla, że policjanci nie
    zbliżali się do pacjenta, nawet nie pukali do jego drzwi. Czy
    dlatego, że nie mieli odzieży ochronnej, takiej jak ratownicy z
    karetki? Policja nie udziela takiej informacji.

    Chyra-Giereś: - Powiadomiliśmy koordynatora sanepidu. Na tym nasza
    rola się skończyła. Policjanci poczekali jeszcze na przyjazd karetki
    na wypadek, gdyby pacjent się oddalił.

    - A co by było, gdyby się oddalił? - dopytuję.
    - Powiadomilibyśmy sanepid - mówi rzeczniczka.

    "My tylko koordynujemy"

    Karetkę wezwał sanepid. - Była to specjalna, zabezpieczona karetka z
    ratownikami w kombinezonach. Przewieźli pacjenta do szpitala zakaźnego
    w Bytomiu - mówi Edyta Kapelka z Powiatowej Stacji
    Sanitarno-Epidemiologicznej w Częstochowie (bytomski oddział był
    najbliższy miejscu odnalezienia pacjenta).

    Kapelka nie potrafi zrelacjonować, jak przebiegała interwencja, bo na
    miejscu nie było nikogo z sanepidu.: jak to się stało, że pacjent,
    który wcześniej nie chciał poddać się testowi, potem z własnej woli
    wsiadł do karetki.

    - Co, gdyby nie zechciał? - pytam. Kapelka: - Zgodnie z Ustawą o
    zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi można
    zastosować środki przymusu. Ale nie nasza w tym rola, my tylko
    koordynujemy akcją. Proszę o to pytać policję.

    "My realizujemy zadania zlecone"

    Wracam z pytaniem do policji - do rzecznika komendanta głównego
    Mariusza Ciarki: co mogą zrobić, kiedy pacjent zakażony koronawirusem
    lub z podejrzeniem zakażenia ucieka ze szpitala. Odpowiada, że pytania
    należy kierować do inspekcji sanitarnej, bo policjanci realizują
    zadania zlecone przez nią."

    J.

  • 26. Data: 2020-03-14 12:34:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2020 o 09:02, J.F. pisze:

    > Nie wiem jak w Czestochowie, ale na wroclawskich SOR czeka sie
    > godzinami. Czasem i 8. Gdyby czlowiekowi nie zalezalo na pomocy, to
    > faktycznie - pojsc sobie i niech sobie szukaja.

    Podejrzewam, że właśnie tak odbywają się słynne "ucieczki".
    Przychodzisz, rejestrujesz się, po czterech godzinach mówisz - pierdolę
    może wcale to nie to, a jak jeszcze tu posiedzę, to na pewno złapię,
    może rzeczywiście trzeba w domu siedzieć i będzie dobrze.. A potem na
    policję, że im pacjent z podejrzeniem "uciekł" i chcą go ukamieniować.

    Pytanie czy temu pacjentu ktoś powiedział, co dalej i czy wogóle
    siędział w izolatce, czy po prostu zrezygnował i wrócił z izby przyjęć
    do domu. Bo to dwie jakby różne sytauacje.

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2020-03-15 09:17:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2020 o 12:34, Shrek pisze:

    > Pytanie czy temu pacjentu ktoś powiedział, co dalej i czy wogóle
    > siędział w izolatce, czy po prostu zrezygnował i wrócił z izby przyjęć
    > do domu. Bo to dwie jakby różne sytauacje.

    https://www.facebook.com/107405560871487/videos/6365
    72707176539/

    Jak tak to się odbywa, to wcale się nie dziwię, że po kilku(nastu)
    godzinach "uciekają". Zresztą "ucieczka" to duże słowo - sądzę, że na co
    dzień mniej więcej co czwarta osoba z niektórych sorów dochodzi do
    wniosku, że "to pierdoli" i jakoś nikt wtedy ich nie ściga i ich postawą
    oburzony nie jest.

    --
    Shrek