  • 1. Data: 2006-05-24 12:55:38
    Temat: Kurier i PESEL
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    Witam,

    Dzis kurier (GLS) spisal mi z dowodu numer PESEL - czy mial prawo ?
    Normalnie pobiera sie numer dowodu. W sumie na paczce mi zalezalo ale ...

    Pan sie tlumaczyl ze to do identyfikacji etc ... czy moge zglosic sprawe do
    GIODO ?

    Pawel.

  • 2. Data: 2006-05-24 13:04:05
    Temat: Re: Kurier i PESEL
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    http://tiny.pl/g2jz

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 3. Data: 2006-05-24 13:15:44
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    thx :)

    Pawel.

  • 4. Data: 2006-05-24 14:56:39
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    kermit napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Dzis kurier (GLS) spisal mi z dowodu numer PESEL - czy mial prawo ?

    Nie

    > Pan sie tlumaczyl ze to do identyfikacji etc

    ciekawe jakiej identyfikacji, nalezalo tez wziac od niego PESEL i
    zazadac okazania paszportu polsatu :D

    Jacek

  • 5. Data: 2006-05-24 18:47:17
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "kermit" <d...@d...cds> napisał w wiadomości
> [...]
    > Normalnie pobiera sie numer dowodu. W sumie na paczce mi zalezalo ale
    >
    > Pan sie tlumaczyl ze to do identyfikacji etc ... czy moge zglosic

    Partę dni temu kurier tej firmy dostarczył mi paczkę "sporej wartości" ale
    nie spisywał wcale peselu, owszem poprosił o okazanie dowodu osobistego i
    nic więcej, żadnego spisywania ,w jego obecności sprawdziłem zawartość
    przesyłki zgodnie z wcześniej otrzymanym wykazem i podpisałem odbiór.
    A teraz "ad rem" kurier ma twój adres zamieszkania, nazwisko i imię oraz
    PESEL - i zapewne nr telefonu, jak myślisz co mu jeszce potrzeba by takie
    dane sprzedać jakiejś firmie.
    Obowiązkowo skarga do firmy GSL i GIODO ,alle firma GSL muusi wiedziec ,że
    składasz skargę ,również do nadawcy paczki.
    Dla informacji podam ,że zostałem pisemnie "majlem" dokładnie poinformowany
    przez firmę wysyłającą jak mam się zachować w stosunku do kuriera, łącznie z
    tym, że kurjer ma stosowną instrukcję

    abul

  • 6. Data: 2006-05-24 19:27:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *anakonda* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > myślisz co mu jeszce potrzeba by takie dane sprzedać jakiejś firmie.
    > Obowiązkowo skarga do firmy GSL i GIODO ,alle firma GSL muusi wiedziec

    Powoli, powoli: czy podanie numeru PESEL było *warunkiem* wydania paczki,
    czy była to propozycja, na którą adresat przystał?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 7. Data: 2006-05-24 19:34:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Powoli, powoli: czy podanie numeru PESEL było *warunkiem* wydania paczki,
    > czy była to propozycja, na którą adresat przystał?

    Podobno w GLS jest to konieczne.

    M.

  • 8. Data: 2006-05-24 22:24:34
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:4474b4c9$1@news.home.net.pl

    > Podobno w GLS jest to konieczne.
    >
    > M.
    no a niby dlaczego ,co ma PESEL do dostarczanej paczki ?Czy Ty uważasz ,że
    GSL mma dostęp do systemu i może to sprawdzać ,co będzie sprawdzać
    poprawność tego numeru - to jedno a drugie niech mi ktoś poda podastawę
    prawną umożliwaiająca uzależnianie dostarczenia paczki od podania PESEL ? -
    tO jest jakiś abbsurd.
    A do Olgierda ,pytającu wyrźnie napisał ,że kurjer uzależniał wudanie paczki
    od podania PESEL ,ale jakie miał do tego prawo ? to porostu naciągacz lub"
    facet" , który nie "wie co czyni"

    abul

  • 9. Data: 2006-05-25 06:02:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    anakonda napisał(a):

> [...]
    > prawną umożliwaiająca uzależnianie dostarczenia paczki od podania PESEL ? -

    Napisałem, co napisałem ;-) Czyli, że żądanie PESEL-u nie jest wybrykiem
    niedouczonego kuriera, a jest to norma zakładowa. A podstawy prawnej Ci
    nie podam, bo po pierwsze - jej nie znam (i nie interesuje mnie ona), a
    poza tym - jaka jest podstawa prawna do wpisywania na potwierdzeniu
    odebrania numeru DO np. na poczcie?

    M.

  • 10. Data: 2006-05-25 21:16:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Maciej Bebenek* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > ona), a poza tym - jaka jest podstawa prawna do wpisywania na
    > potwierdzeniu odebrania numeru DO np. na poczcie?

    A są tam jakieś "przepisy oddawcze" o potwierdzeniu tożsamości.
    Jeśli kurier uzależnia wydanie paczki od podania pesela to oczywiście
    jest to granda, ale jeśli po prostu to proponuje, a adresat na to
    przystaje - nie widzę problemu.