  • 1. Data: 2006-09-11 19:41:21
    Temat: Kupno działki budowlanej
    Od: "Protazy" <a...@...mail>

    Witam,

    jestem w trakcie kupowania działki budowlanej.
    Sytuacja wygląda następująco:

    Działka jest częścią większej działki (oprócz mojej działki jest tam 5
    innych), na dzień dzisiejszy jest w trakcie podziału, czyli wypisu z rejestru
    gruntów na razie nie dostanę.
    W gminie sprawdziłem, nie będzie w okolicy lotniska ani wędzarni;-) W planie
    zagospodarowania działka figuruje jako "pod zabudowę jednorodzinną".

    Od sprzedającego dostałem:
    - Decyzja o warunkach zabudowy
    - Jako załącznik do tej decyzji - mapka z zaznaczonymi granicami działek
    - Odpis z księgi wieczystej

    Czy jeszcze jakies dokumenty - pomijając wypis/wyrys - będą potrzebne?

    Działka nie jest uzbrojona, ale sprzedający zobowiązał się, że doprowadzi
    wszystkie media na wiosnę (to też sprawdziłem w gminie, wszystkie media są
    niedaleko).
    Jutro będę podpisywał umowę przedwstępną, jako zaliczkę wpłacam 10% wartości
    działki.

    Co powinienem umieścić w takiej umowie?

    Myślałem o jakimś standardowym tekście (np. coś takiego:
    http://biznes.elfin.pl/wzory/przedwstepna_kup_sprz_n
    ieruchom.doc, google mi
    wyrzuciły)
    i do tego dodać punkt mówiący o tym, że sprzedawca zobowiązuje się wykonać
    niezbędne prace w takim i takim terminie.
    Czy coś o karach za zwłokę powinno tutaj sie znaleźć?
    A może takie rzeczy to dopiero w akcie notarialnym?
    I jeszcze jedno: warto angażować notariusza do umowy przedwstępnej?

    Ostatnia sprawa: przyszło mi też do głowy takie coś, że część kasy za działkę
    (mam tutaj na myśli nie 10%, tylko całość już) wpłacam od razu, a resztę po
    uzbrojeniu. Jaka jest standardowa procedura w takim przypadku?

    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki!

    Pozdrawiam,
    Protazy

  • 2. Data: 2006-09-12 13:04:26
    Temat: Re: Kupno działki budowlanej
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Od sprzedającego dostałem:
    > - Decyzja o warunkach zabudowy
    > - Jako załącznik do tej decyzji - mapka z zaznaczonymi granicami działek

    To jest ciekawa sytuacja. Jesli gmina ma uchwalony plan zagospodarowania
    przestrzennego to nie wydaje się decyzji o warunkach zabudowy, lub ta
    decyzja była wydana przed uchwaleniem planu i jest juz niewazna z momentem
    uchwalenia nowego planu.

  • 3. Data: 2006-09-12 14:43:26
    Od: "Protazy" <a...@...mail>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4506a4b1$0$17971$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > przestrzennego to nie wydaje się decyzji o warunkach zabudowy, lub ta
    > decyzja była wydana przed uchwaleniem planu i jest juz niewazna z momentem

    Decyzja jest z 2006.07.24. W gminie powiedziano mi, że nie dostanę planu
    zagospodarowania dla tej konkretnej działki (to będzie podobno za kilka lat),
    pokazano mi jednak ogólny plan, na którym było widać, ze w tym miejscu będą
    domki jednorodzinne.

    Pozdrawiam,
    Protazy

  • 4. Data: 2006-09-12 15:17:03
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > Decyzja jest z 2006.07.24. W gminie powiedziano mi, że nie dostanę planu
    > zagospodarowania dla tej konkretnej działki (to będzie podobno za kilka
    > lat),

    Bo go nie ma.

    > pokazano mi jednak ogólny plan, na którym było widać, ze w tym miejscu
    > będą
    > domki jednorodzinne.

    A to pewnie studium kierunków dla gminy.

  • 5. Data: 2006-09-12 19:24:02
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Protazy" <a...@...mail> napisał w wiadomości
> [...]
    > A może takie rzeczy to dopiero w akcie notarialnym?
    > I jeszcze jedno: warto angażować notariusza do umowy przedwstępnej?

    Zgodnie z art.389 kc umowa przedwstępna powinna określać istotne
    postanowienia umowy przyrzeczonej,treść umowy przyrzeczonej, jezeli w ciągu
    roku od dnia zawarcia umowy przedwstępnej nie został wyznaczony termin do
    zawarcia umowy przyrzeczonej nie można żądać jej zawarcia. KONIECZNIE spisz
    umowę u notariusza. Wazność umowy jest wtedy gdy umowa przedwstępna czyni
    zadość wymaganiom od których zależy ważność umowy przyrzeczonej.