  • 1. Data: 2003-01-20 09:59:32
    Temat: Kupno domu obciążonego hipoteką
    Od: Piotr Zet <a...@a...hidden>

    Właśnie mnie czeka. Sprzedający sugeruje, żeby "po drodze" do
    notariusza spłacić zadłużenie w banku. Czy da się tu jakoś zabezpieczyć
    przed tym, żeby się po tej spłacie nie rozmyślił ?
    A może lepiej kupić dom z obciążeniam i potem samemu spłacić ?

    --
    Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
    "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

  • 2. Data: 2003-01-20 10:02:37
    Temat: Re: Kupno domu obciążonego hipoteką
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    zdecydowanie lepiej,
    a potem możesz domagać się zwrotu tej kwoty od Sprzedawcy domu :)

  • 3. Data: 2003-01-20 10:35:57
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-01-20 11:09:16
    Od: Piotr Zet <a...@a...hidden>

    Recently Piotrus wrote:
    > Cena domu powiedzmy 500.000,-.
    >
    > W akcie wymieniona cena, wartość długu hipotecznego. W sposobie zaplaty cena
    > domu - dług jako rozliczenie całej transakcji.

    Właśnie o czymś takim myślałem. Tylko pewnie tuż przed trzeba ustalić w banku
    ile konkretnie wynosi ten dług, tzn zaciągnięty kredyt oraz odsetki...

  • 5. Data: 2003-01-20 11:10:09
    Od: "Piotrus" <p...@d...com.pl>

  • 6. Data: 2003-01-20 11:24:50
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 7. Data: 2003-01-20 11:39:45
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : To niech napisze cesją długu i zobowiązanie.

    a jesli wierzyciel się nie zgodzi na zmianę osoby dłużnika? :)

  • 8. Data: 2003-01-20 11:45:17
    Od: "Piotrus" <p...@d...com.pl>

  • 9. Data: 2003-01-20 12:14:43
    Od: "Piotrus" <p...@d...com.pl>

  • 10. Data: 2003-01-20 12:40:19
    Od: Piotr Zet <a...@a...hidden>

    Recently Marcin Surowiec wrote:
    >: To niech napisze cesją długu i zobowiązanie.
    >
    > a jesli wierzyciel się nie zgodzi na zmianę osoby dłużnika? :)

    Dzwonilem do kancelarii notarialnej. Faktycznie tak trzeba by to rozwiazac
    i z tym akurat nie powinno byc problemu.
    Tylko na to samo wychodzi. Tzn nadal ryzykuje, bo gosc po przepisaniu na mnie
    dlugu moze sie wycofac;-)
    Wychodzi zatem, ze jednak najmniej klopotow przy podobnym ryzyku bedzie
    jesli najpierw splacimy zadluzenie i z "kwitkiem" do notariusza.
    Oczywiscie wczesniej spiszemy umowe. Tu tylko mam watpliwosc, czy wystarczy
    jakas "zgrabna" umowa miedzy nami (zweryfikowana przez prawnika), czy lepiej
    to zrobic notarialnie? Pytanie czy to bedzie mialo znaczenie jak cos pojdzie
    nie tak...