  • 1. Data: 2002-04-27 09:50:56
    Temat: Kupiłem zle opisany produkt
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@i...net>

    Kupiłem w sklepie licznik rowerowy, który jest opisany jako 9-cio
    funkcyjny. Opakowanie oryginalne po niemiecku wymienia 9 funkcji.
    Naklejka polskiego dystrybutara opisuje produkt jako 9-cio funkcyjny.
    Instrukcja oryginalna w obcych jezykach wymienia tych funkcji mniej,
    polskie tłumaczenie opisuje 9 funkcji. Folder reklamowy sklepu i cena w
    sklepie: "licznik rowerowy 9-funkcyjny"
    Dla przykładu, w instrukcji polskiej jest opis ustawienia zagara,
    natomiast licznik tego nie ma.
    Oznaczenie na opakowaniu 609***, a na liczniku jakis symbol xh10****.

    co moge oprócz zwrotu produktu, bo nie spełnia opisanych parametrów?

    --
    Gregory
    Poznaniak z krwi i kości

    Pyrlandia - Kraina podziemnej pomarańczy

  • 2. Data: 2002-04-27 10:51:38
    Temat: Re: Kupiłem zle opisany produkt
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > co moge oprócz zwrotu produktu, bo nie spełnia opisanych parametrów?

    Możesz uzyskać zwrot zapłaconej ceny :)

    pzdr

  • 3. Data: 2002-04-27 13:04:06
    Od: <m...@p...com>

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
    albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli
    sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo
    niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz
    była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są
    nieistotne.

    § 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony
    powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o
    odstąpieniu od umowy wzajemnej.

    § 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej,
    obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od
    wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.

    § 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym
    koszty, jakie poniósł kupujący.

    Art. 561. § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do
    gatunku, kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych takiej samej
    ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.

  • 4. Data: 2002-04-27 13:09:10
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    samej
    > ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.

    w razie kłopotów zgłoś się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów - ul.
    Wierzbięcice 45, tel. 833 19 51, albo do Klubu Federacji Konsumentów, ul. Kozia
    8, tel. 851 61 52

    pzdr

    marek

  • 5. Data: 2002-04-28 15:42:45
    Od: "edward" <e...@w...pl>

    A co byś chciał może nowy rower
    czy cóś ?
    zwróć towar weż kasę zarządaj przeprosin i część
    chyba że chcesz pość do sądu ale sklep zostanie
    zobligowany do oddania ci pieniędzy zwrotu kosztów dojazdu do sklepu i
    ukarany karą za nierzetelne informacje
    powodzenia bądżmy ludżmi dla siebie

    e...@w...pl
    GG 3353245
    "Jedno Wam powiem, życie idioty to nie bułka z masłem "
    Forest Gump