  • 1. Data: 2007-10-02 20:01:02
    Temat: Kupilem przez internet i podniesli cene :(
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Zlozylem zamowienie przez internet na sprzet RTV. wg strony i zloznego
    zamowienia mialem zaplacic jakies 1200 zl (towar na stanie itp).
    Kase juz przelalem bo dostalem emaila "Twoje zamówienie będzie realizowane
    dopiero gdy uregulujesz należność."
    Nastepnego dnia dostalem telefon, ze cena jest wyzsza o 200 zl.
    Na stronie sklepu jest tez tekst typu "Zamówienie nie jest wiążące do
    momentu potwierdzenia przez obsługę sklepu www.123abc.pl dostępności i ceny
    zamawianego towaru. "
    O co biega ? Faktycznie nie mam szans kupic to te 200 zl taniej ? Te dwa
    powyzsze cytaty troche sie chyab wykluczaja ? Mam co walczyc czy zlac temat
    (i nie zamawiac lub zaplacici 200 zl wiecej) ?

    Fantom

  • 2. Data: 2007-10-02 21:49:09
    Temat: Re: Kupilem przez internet i podniesli cene :(
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Moim zdaniem domagaj sie towaru za 1200zl!
    Byla to oferta handlowa a takowa jest wiazaca. Malo ty nawet zaplaciles~!!!
    Nie moze byc tak, ze cos kupujesz w cenie dla ciebie dobrej a po dwuch
    dniach ktos co dzwoni i mowi, ze cena podskoczyla...to naciaganie i
    oszustwo - patrz supermarkety+nieistniejace promocjie"
    Jak by to dotyczylo 1 czy 1,5% to olac ale ponad 15% roznicy...

  • 3. Data: 2007-10-03 02:23:22
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    swen pisze:
    > Byla to oferta handlowa a takowa jest wiazaca.

    a jakoś uzasadnisz to twierdzenie?

    KG

  • 4. Data: 2007-10-03 08:24:14
    Od: "Rysiek G." <r...@o...pl>

    > a jakoś uzasadnisz to twierdzenie?

    Kodek cywilny, dzióbku. Podstawa prawa się kłania.

    Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na
    widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.

    Pozdr.
    R.

  • 5. Data: 2007-10-03 09:31:50
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Kodek cywilny, dzióbku. Podstawa prawa się kłania.
    >
    > Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na
    > widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.

    Ale takie oferty/cenniki nie sa ofertami handlowymi wedlug kodeksu
    cywilnego, co praktycznie zawsze mozna dostrzec napisane malym druczkiem
    na stronach internetowych...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl

  • 6. Data: 2007-10-03 12:42:06
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Rysiek G. pisze:
    > Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na
    > widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.

    a gdzie miejsce sprzedaży i widok publiczny?
    zresztą "uważa się", a więc można zastrzec inaczej
    poza tym jest art.71 kc

    KG

  • 7. Data: 2007-10-04 08:41:54
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Ale takie oferty/cenniki nie sa ofertami handlowymi wedlug kodeksu
    > cywilnego, co praktycznie zawsze mozna dostrzec napisane malym druczkiem
    > na stronach internetowych...

    mogą sobie tam napisać małym druczkiem nawet, że nie muszą wydawać
    towaru który został opłacony, a prawo jest prawem i co najważniejsze
    wychodzi, że ostatnio sądy biorą stronę konsumentów.

    pozdrawiam.
    PlaMa