    From: "bluefive" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Kuchnia na gaz w bloku bez gazu!
    Date: Thu, 8 Apr 2004 14:09:27 +0200

    Witam Grupowiczów,

    Zwracam się z prośbą o radę do fachowców budowlańców i ewentualnie
    prawników. O co chodzi? Od roku mieszkam w nowych łądnym trzypiętrowym domu
    spółdzielczym. Blok jest bez instalacji gazowej, wszystko na prąd. Był to
    jeden z głównych argumentów, dla których wybrałem mieszkanie właśnie w tym
    budynku. Żona zauważyła, jakieś pół roku temu, że jakiś gość wnosi do naszej
    klatki butlę z gazem. Powiadomiłem spółdzielnię, że ktoś najprawdopodobniej
    ma kuchenkę na gaz. Powiedzieli, że zbadają sprawę i prosili, żebym
    wyśledził który to z lokatorów. I wyśledziłem. Okazało się, że to gość z za
    ściany. Jego kuchenka stoi no góra 40 cm od mojej głowy (oczywiście po
    drugiej stronie ściany) gdy leżę na sofie! Żona jest przerażona, ja też nie
    powiem, że się nie boję mieszkać z dzieckiem na tykającej bombie. Nie
    chciałem mieszkać w bloku z gazem to mam za to kemping za łóżkiem.
    Rozmawiałem z prezesem spółdzielni i powiedział, że zajmują się już z
    prawnikami tym problemem, ale podobno nie ma na takich palantów paragrafu.
    Prawo budowlane dopuszcza używanie kuchenek na gaz z butli w budynkach
    wielorodzinnych.
    Proszę o radę jak się do tego zabrać, aby pozbyć się potencjalnej bomby z za
    ściany?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam.

    Rafał

    --
    Rafał Fulianty
    FRIGIPOL Sp. z o.o - chłodnictwo transportowe