  • 1. Data: 2004-01-07 00:58:09
    Temat: Kto moze wyegzekwowac pieniadze?
    Od: "retyw" <r...@p...onet.pl>

    Po przywroceniu do pracy prawomocnym wyrokiem sadu pracy, zgodnie z kodeksem
    pracy, pracodowca ma obowiazek wyplacic jedno miesieczna pensje. Pracodawca
    natomiast ani mysli to zrobic (minely juz 3 miesiace od uprawomocnienia sie
    wyroku i od zgloszenia gotowosci do pracy). Czy wyegzekwowac nalezne pieniadze
    mozna tylko przez sad czy tez moze to zrobic takze PIP? Nadmieniam, ze mam
    wyrok z klauzula prawomocnosci i wykonalnosci.

  • 2. Data: 2004-01-07 01:57:44
    Temat: Re: Kto moze wyegzekwowac pieniadze?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "retyw" <r...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Czy wyegzekwowac nalezne pieniadze mozna tylko przez sad czy
    > tez moze to zrobic takze PIP?

    Przez komornika sądowego.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wszystko nalezy upraszczac jak tylko mozna, ale nie bardziej.

  • 3. Data: 2004-01-07 09:40:01
    Od: "retyw" <r...@p...onet.pl>

    Komornikowi wystarczy klauzula wykonalnosci?

  • 4. Data: 2004-01-07 10:00:39
    Od: "retyw" <r...@p...onet.pl>

    Skad komornik bedzie wiedzial o jaka kwote chodzi?

  • 5. Data: 2004-01-07 12:13:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "retyw" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Skad komornik bedzie wiedzial o jaka kwote chodzi?

    Nie masz kwot na wyroku???

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-01-07 12:21:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "retyw" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja w tym wypadku rozważał bym poważnie, czy nie stanowi to przestępstwa z
    art. 218 kk. Zacytuję:

    § 1. Kto, wykonując czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
    ubezpieczeń społecznych, złośliwie lub uporczywie narusza prawa pracownika
    wynikające ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Osoba określona w § 1, odmawiająca ponownego przyjęcia do pracy, o
    której przywróceniu orzekł właściwy organ, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    No to co do samej odmowy zatrudnienia nie ma żadnej wątpliwości, choć
    fakt, że nie pracujesz nie wynika jasno z Twojego postu. Wnoszę to po tym,
    że piszesz o upływie czasu od zgłoszenia gotowości pracy, a nie samej
    pracy, co oczywiście prawdą być nie musi.

    Natomiast niepłacenie w tym wypadku wynagrodzenia również jest jakimś tam
    naruszeniem prawa pracowniczego. Jeśli pracodawca nie czyni tego pomimo
    wyroku sądu, no to uporczywość już bez większej złośliwości można mu chyba
    imputować. Może spróbuj to w tym świetle przedstawić pracodawcy, to zmieni
    zdanie. A jak nie, to zostaje zawiadomienie organów ścigania.

  • 7. Data: 2004-01-07 13:13:08
    Od: "retyw" <r...@p...onet.pl>

    > Nie masz kwot na wyroku???

    Nie. Wyrok brzmi: "Sad przywraca powoda do pracy w ... na poprzednich warunkach
    pracy i placy". Wydaje mi sie, ze zgodnie z art.47 KP pozwany powinien chyba
    automatycznie wyplacic takze jednomiesieczna pensje? (wypowiedzenie bylo
    trzymiesieczne).

  • 8. Data: 2004-01-07 13:25:01
    Od: "retyw" <r...@p...onet.pl>

    Art. 47. Pracownikowi, który podjął pracę w wyniku przywrócenia do pracy,
    przysługuje wynagrodzenie za czas pozostawania bez pracy, nie więcej jednak niż
    za 2 miesiące, a gdy okres wypowiedzenia wynosił 3 miesiące - nie więcej niż za
    1 miesiąc.

    Czy powyzsze nie powinno zostac automatycznie wykonane przez pracodawce?

  • 9. Data: 2004-01-07 13:34:53
    Od: "retyw" <r...@p...onet.pl>

    Sytuacja jest taka. Trzy miesiace temu uprawomocnil sie wyrok i trzy miesiace
    temu zglosilem po raz 1 gotowosc do pracy. Potem jeszcze 4 razy zglaszalem
    gotowosc, i nic! Dopiero PIP wymusil przyjecie mnie do pracy od 5 stycznia.
    Jesli zas chodzi o pieniadze, to nie otrzymalem do tej pory ani grosza. W
    miedzyczase z sadu dostalem taka oto informacje:
    "W sytuacji gdy pracownik zglosil gotowosc do pracy, a pracodawca narusza
    obowiazek ponownego zatrudnienia, pracownik moze domagac sie wynagrodzenia za
    czas gotowosci do pracy - art. 81 KP".
    Rozumiem zatem, ze pracodawca jest mi winny za 4 miesiace. Jeden miesiac wynika
    z art.47 KP, natomiast 3 miesiace za okres, w ktorym pracodawca nie przyjmowal
    mnie do pracy ignorujac wyrok?

  • 10. Data: 2004-01-07 18:23:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "retyw" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Rozumujesz dobrze. Nie wiem w jaki sposób PIP przymusił tego pracodawcę,
    ale co do zasady powinien powiadomić prokuraturę, bo niezastosowanie się
    do takiego wyroku jest przestępstwem o czym wcześniej pisałem.