    From: "LoboV" <l...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kto moze oskarzyc - tylko poszkodowany ?
    Date: Sat, 20 Dec 2003 10:57:09 +0100

    Witam
    Od kilku tygodni "dzieki" naszej lokalnej "policji" mam pewien problem -
    otoz zabralem z drogi rozjechanego dzika - zawiozlem do lowczego okregu
    lowieckiego (mojego tescia), za jego wczesniejsza zgoda, aby zagospodarowac
    padline na karme dla psow. Nasza dzielna policja to wykryla i podniecila sie
    ze zlapala klusownika. Sprawa jest "badana".
    Padla na drodze zwierzyna prawnie nalezy do nadlesnictwa i obowiazkiem nadl.
    jest ja usunac. Jednak miedzy kolem a nadlesnictwem byla umowa "na gebe" ze
    swoja zwierzyne sprzata kolo lowieckie. Po incydencie mamy to na pismie, ze
    nadlesnictwo zrzeka sie tego dzika (padlego tam i tam o tej i o tej
    godzinie) na rzecz kola. I wszystko byloby jasne, ale nasi "detektywi" draza
    temat i mam w poniedzialek jeszcze skladac jakies wyjasnienia.
    I mam w zwiazku z tym pytanie - czy jesli potencjalny poszkodowany
    (nadlesnictwo) zrzekl sie tej padliny to czy moze byc wszczete jakies
    sledztwo na wniosek np. prokuratora? (mysle ze to smieszne, za zajmuja sie
    takimi pierdolami, zwlaszcza ze sprawa jest w zasadzie wyjasniona - z tym ze
    oni nie znaja przepisow i nie wiedza kto jest prawnym wlascicielem padlej
    zwierzyny na drodze - DO CZEGO JAWNIE PRZYZNALI SIE !! ("- Panie ja nie znam
    przepisow.. ale mi sie wydaje, ze ten dzik powinien byc w tej ksiazce [plan
    hodowlany] juz wpisany")
    Wiec co moge tym lokalnym "szeryfom" powiedziec kiedy przedstawimy im to
    pismo z nadlesnictwa w poniedzialek?
    Licze na Wasza pomoc, dzieki

    Pozdrawiam
    LoboV