  • 11. Data: 2016-05-10 21:50:20
    Temat: Re: Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 10 May 2016 14:48:11 +0200, w <5731d88f$0$644$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Bo tak wprost to Konstytucja nie okresla, ze posel jest niezalezny od
    > swojej macierzystej partii..

    Nawet nie musi -- poseł jest przedstawicielem "ludu", a nie swojej partii.

  • 12. Data: 2016-05-11 10:51:10
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    > No dzisiaj to mnie trafiło: jaśnie prezesunio właśnie proponuje, aby poseł
    wykluczony z klubu tracił mandat poselski.
    > To ja jeszcze proponuję utratę mandatu za niespanie na wycieraczce prezesunia i za
    niewyprowadzanie kota
    > prezesunia, tudzież za niedonoszenie żwirku.

    Jak zwykle lemingi niczego nie rozumieją. To im wytłumaczę: jeśli poseł jest
    wykluczony z klubu, to za jakieś
    działanie/poglądy rażąco odstające od programu/poglądów partii, do której należy. W
    oczach wyborcy takiego
    posła (który w wyborach głosuje poniekąd na partię z którą się utożsamia
    kandydat-poseł) jest on spalony, bo
    przestał wypełniać oczekiwania wyborcy i działać na szkodę partii, więc należy mu się
    wypad z partii.
    Inaczej mówiąc: jeśli głosuję na posła, to oczekuję, że będzie działał zgodnie z
    linią programową partii X, ale
    gdy zaczął świrować, albo co gorsza kolaborować z inną partią o poglądach skrajnie
    innych niż macierzysta
    partia, to ja nie życzę sobie, aby taki poseł nadal sprawował funkcję posła, bo on
    nie spełnia mojej woli jako
    wyborcy. Proste nie?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 13. Data: 2016-05-11 10:52:15
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]

    innych niż macierzysta
    partia, to ja nie życzę sobie, aby taki poseł nadal sprawował funkcję posła, bo on
    jego wyborcy. Proste nie?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 14. Data: 2016-05-11 10:57:05
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> pisze:
    > Ta akurat tak.
    > Znasz słowo 'lawmaker'?

    Znasz słowo polityk? :-)

    --
    A. Filip
    Pan Bóg nie rychliwy, ale sprawiedliwy. (Przysłowie polskie)

  • 15. Data: 2016-05-11 11:13:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-05-11 o 10:51, Marek pisze:

> [...]
    > partia, to ja nie życzę sobie, aby taki poseł nadal sprawował funkcję
    > posła, bo on nie spełnia mojej woli jako

    Faktycznie lemingi niczego nie rozumieją.
    Jak głosowałem na posła Kowalskiego to głosowałem na tego właśnie
    posła a nie tylko na jego partię lub szefa tejże jego partii.
    Inaczej mówiąc: jak głosuje na posła to oczekuję że będzie działał
    zgodnie ze złożonymi obietnicami a nie zgodnie z linią szefa klubu
    poselskiego w którym się znalazł.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2016-05-11 11:29:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Bywa odwrotnie - partia zmienila linie, a posel mowi "co innego
    wyborcom obiecywalem".
    I czego w tym momencie chce wyborca ?

    >Faktycznie lemingi niczego nie rozumieją.
    >Jak głosowałem na posła Kowalskiego to głosowałem na tego właśnie
    >posła a nie tylko na jego partię lub szefa tejże jego partii.

    W obecnej ordynacji glosowales moze i na posla, ale przy okazji na
    jego partie.
    Glosowales na Kowalskiego, ale dzieki twoim glosom wszedl Nowak (a
    Kowalski niekoniecznie).

    Poza tym chyba nie jestes taki naiwny, zeby nie wiedziec, ze
    glosowales na Kowalskiego, a rzadzic bedzie Kaczynski czy Tusk :-)

    > Inaczej mówiąc: jak głosuje na posła to oczekuję że będzie działał
    >zgodnie ze złożonymi obietnicami a nie zgodnie z linią szefa klubu
    >poselskiego w którym się znalazł.

    Jego obietnice raczej beda zgodne z linia partii.
    A jak potem partia linie zmieni to on powinien czy nie ?

    Poza tym obecnie za duze rozdrobnienie partyjne - obieca ci taki
    posel, ze np nie bedzie dotowal gornikow z budzetu, a potem sie okaze,
    ze to jedyna szansa na koalicje.
    I co ma posel zrobic ?

    J.

  • 17. Data: 2016-05-11 11:42:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/11/2016 05:52 PM, Marek wrote:

> [...]
    > partia, to ja nie życzę sobie, aby taki poseł nadal sprawował funkcję
    > posła, bo on nie spełnia mojej woli jako

    W roku 2011 Ziobro już raz został wyrzucony z PiS m.in. za wypowiedzi o
    konieczności demokratyzacji PiS oraz otwarcia się partii na inne
    środowiska. Jak rozumiem, demokracja już wtedy nie była zgodna z linią
    programową PiS.

    Inni wykluczeni z PiS (za malwersacje finansowe dotyczące rozliczeń ich
    podróży służbowych) dostali na otarcie łez wysokie stanowiska w spółkach
    państwowych.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 18. Data: 2016-05-11 11:57:57
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

> [...]
    > Inaczej mówiąc: jak głosuje na posła to oczekuję że będzie działał
    > zgodnie ze złożonymi obietnicami a nie zgodnie z linią szefa klubu

    A ile procent posłów dostało się do Sejmu bo ktoś głosował na nich
    konkretnie a nie na ich partie?

    Dla mnie ten argument jest tylko za tym by spod tego *ewentualnego*
    rygoru wyłączyć posłów którzy dostali nie mniej niż 1/460 oddanych
    "ważnych i nie zmarnowanych" głosów ale nie absolutnie wszystkich
    posłów jak leci.

    1/460 głosów ważnych i nie zmarnowanych dla wyborów Sejmowych 2015 to 27_558,7.
    Posłów którzy dostali więcej głosów było zaledwie 57 ( 57/460 = 12.4%).

    http://parlament2015.pkw.gov.pl/349_Wyniki_Sejm

    --
    A. Filip
    Ni do rady, ni do zwady. (Przysłowie polskie)

  • 19. Data: 2016-05-11 13:09:39
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    > Inaczej mówiąc: jak głosuje na posła to oczekuję że będzie działał
    > zgodnie ze złożonymi obietnicami a nie zgodnie z linią szefa klubu

    Zapomniałeś o tym, że poseł startuje z listy partii (lub ruchu) X, a więc
    w kampanii wyborczej deklaruje, że podziela fundamentalne poglądy partii X,
    które w dniu wyborów odpowiadają wyborcy posła. Widzę, że nie rozumiesz
    pojęcia "partia" lub "ruch".
    Oczywiście nie należy oczekiwać, że wszyscy posłowie w partii X mają mieć
    identyczne poglądy w każdej kwestii (posłowie nie są klonami, a często nie ma
    też dyscypliny podczas głosowania), ale zbytnie odstawanie poglądów posła
    od fundamentalnych poglądów partii nie może być akceptowane zarówno
    przez szefa partii, jak i wyborców, dlatego musi być jakiś bat na takich wolnych
    ptaszków, żeby nie powiedzieć zdrajców partii. Kadencja trwa 4 lata i taki poseł
    może nieźle zaszkodzić, a tak, szybko wypada z sejmu i w jego miejsce wchodzi
    (zdaje się) kolejny z listy.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 20. Data: 2016-05-11 14:31:25
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie, ja głosuję na osobę, a czy jego partia nazywa się UPR, czy Korwin, czy JKM, czy
    Kukiz15 czy Kukiz16 czy PiS-da to mi wszystko jedno i nie chcę, żeby temu, na którego
    głosowałem, jakiś prezesunio czy inny przewodniczący trzymał w garści i pluł mu w
    twarz "no to towarzysz poseł nie będzie już posłem"...

    -----