  • 1. Data: 2005-10-15 09:56:21
    Temat: Książeczka mieszkaniowa i roszczenia w księdze wieczystej
    Od: "Papa" <p...@p...onet.pl>

    Witam!
    Sprawa jest nastepujaca: kupuje mieszkanie u dewelopera, budynek juz jest na
    ukonczeniu, wplacilem ponad 50% naleznosci, chcialbym zrealizowac ksiazeczke
    mieszkaniowa z premia gwarancyjna by zaplacic ostatnia czesc (mam z deweloperem
    zawarta notarialna umowe przyrzeczenia sprzedazy wyodrebnionego lokalu
    mieszkalnego). W PKO zadaja ode mnie oprocz innych dokumentow wpisu roszczen do
    ksiegi wieczystej. I tu pojawia sie problem:
    a) ile moze kosztowac wpis roszczen do ksiegi wieczystej (przyjmujac koszt
    lokalu na 130 000)?
    b) jezeli pozniej podpisze z deweloperem notarialna umowe sprzedazy lokalu, to
    czy koszt wpisu tej umowy do ksiegi wieczystej bedzie taki sam/wiekszy mniejszy?
    (wg kalkulatora z trader.pl oplata wynosi 1620 - czy jezeli bede mial wpis z
    punktu a), to ma to jakas wage?)
    Szukalem w sieci - znalazlem cos takiego http://tinyurl.com/6jd9w - ale niestety
    niewiele mi to mowi:(
    Pozdrawiam,
    Papa

    PS Jest to repost artykulu wyslanego na pl.misc.budowanie - moze tu znajdzie sie
    ktos kto bedzie w stanie mi pomoc:) Z gory dziekuje:)

  • 2. Data: 2005-10-15 10:24:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Papa napisał(a):
    > a) ile moze kosztowac wpis roszczen do ksiegi wieczystej (przyjmujac koszt
    > lokalu na 130 000)?

    810 zł (1/10 wpisu stosunkowego)

> [...]
    > (wg kalkulatora z trader.pl oplata wynosi 1620 - czy jezeli bede mial wpis z

    nie ma
    ale od 2 marca 2006 r. opłata za wpis będzie stała - 200 zł
    do tego opłaty za założenie księgi wieczystej...

    KG

  • 3. Data: 2005-10-15 11:05:45
    Od: "Papa" <p...@p...onet.pl>

    > 810 zł (1/10 wpisu stosunkowego)

    > nie ma
    > ale od 2 marca 2006 r. opłata za wpis będzie stała - 200 zł
    > do tego opłaty za założenie księgi wieczystej...
    >
    > KG
    Dziękuje za szybką pomoc:)