  • Data: 2012-01-27 20:14:29
    Temat: Kserowanie mapy a prawa autorskie
    Od: anu <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Czy dzieło kartograficzne - mapa, atlas - jest objęte prawami
    autorskimi? Nie mam oczywiście wątpliwości, co do tego, że jest, ale
    mam już wątpliwości co do tego, jak szeroko można z tego rodzaju
    właściwości intelektualnej korzystać i legalnie te prawa uszczuplać?

    Z książkami jest wszystko jasne, wiadomo jaki fragment można zgodnie z
    prawem skopiować. Ale co przy kopiowaniu fragmentu mapy lub kilku
    stron atlasu - można, ile można? Mapa jest jednak trudniej policzalna,
    nie do końca marą jej objętości jest strona.

    Pytanie wynika nie tylko z ciekawości, ale i ma swoją praktyczną
    stronę. Będę organizował rajd turystyczny (non-profit). Jedną z opcji
    jest rozdanie uczestnikom - i to sporej ilości osób bo 70-80 - na
    każdy dzień ksero mapy. Dokładnie miałby to być fragment atlasu
    samochodowego. Czy z liczącego około 200 kart wydawnictwa mogę
    skopiować kilka-kilkanaście stron i rozdać je w spokoju ducha tak
    dużej ilości uczestników? Rajd będzie trwał 6 dni, na każdy dzień z
    pewnym zapasem 100 kopii strony atlasu z drogą na konkretny dzień,
    wyjdzie z tego 700-800 kopii, czyli jest już o czym mówić.