  • 1. Data: 2004-08-09 11:33:01
    Temat: Kruk inkaso i kanary
    Od: "Juha" <i...@o...pl>

    W lipcu zeszlego roku jechalem sobie autobusem i zlapaly mnie kanary.
    Mniejsza z tym czy slucznie czy nie slusznie, bo odwolywanie sie w ich
    firmie oczywiscie nie dalo rezultatow.
    Tak czy inaczej widocznie sprzedali to Krukowi, bo pod koniec lipca tego
    roku dostalem od nich list tej tresci:

    "Wezwanie do zaplaty.
    Firma KRUK specjalizuaca sie w skutecznej ... bla bla bla .. dzialajaca w
    imieniu naszego Klienta firmy Arkan z Tarnowa z siedziba tu a tu
    WZYWA DLUZNIKA DO NATYCHMIASTOWEJ ZAPLATY do dnia 29-07-2004 dlugu z tytulu
    oplaty dodatkowej za przejazd bez waznego biletu."
    I tutaj sa dane typu nr mandatu, data spisania, oplata dodatkowa, odsetki i
    koszty.

    Lacznie do zaplaty: 127.36zl

    Dalej groza ze wystapia do sadu z pozwem o zaplate powyzszej kwoty.

    "Koszty uzyskania tytulu egzekucyjnego, klauzuli wykonywalnosci i
    ewentualnej egzekucji wyniosa ok. 303,75zl i w calosci obciazaja sluznika.
    Jezeli wiec dlug nie zostanie zaplacony laczna kwota do zaplaty wyniesie
    431,09zl.
    Z naszego dosw. wynika iz sad rozstrzygnie sprawe w okresie do 3 tyg, jezeli
    wiec nie zostanie dokonana wplata w terminie do 29-07-2004 to nie bedzie
    mozna sprawy skutecznie wycofac z sadu i glug zostanie automatycznie
    powiekszony o dodatkowe koszty."

    W tle malo gustowny profil kruka i pare grozb typu "JESTESMY WSZEDZIE!"

    Zalaczniki: druk pozwu sadowego i formualrz wplaty na ich konto.

    Koperte otworzylem 7 sierpnia tak ze juz po terminie wplaty.
    Co robic w tej sytuacji?
    List przyszedl zwykla poczta, nie byl polecony, tak ze troche dziwne ze w
    okresie urlopowym daja takie krotkie terminy.
    Czy wogole sie tym przejmowac i probowac zalatwic przedluzenie terminu?
    Czy faktycznie uzyskaja wyrok sadowy na te 430zl?

    Dodam, ze jest to pierwszy i jedyny mandat na moim koncie, a na dodatek nie
    poczuwam sie do winy.

  • 2. Data: 2004-08-09 11:42:30
    Temat: Re: Kruk inkaso i kanary
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Juha" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmie oczywiscie nie dalo rezultatow.
    > Tak czy inaczej widocznie sprzedali to Krukowi, bo pod koniec lipca tego

    Sprawa jest już przedawniona. Możesz ich śmiało olać.
    I podstawa - nie przyznawać sie do długu, nic nie podpisywać.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 3. Data: 2004-08-09 11:52:00
    Od: Szexpir <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Aug 2004 13:33:01 +0200, Juha napisał(a):

> [...]
    > firmie oczywiscie nie dalo rezultatow.
    > Tak czy inaczej widocznie sprzedali to Krukowi, bo pod koniec lipca tego

    A sprawa powolutku się nie przedawnia???

> [...]
    > Jezeli wiec dlug nie zostanie zaplacony laczna kwota do zaplaty wyniesie
    Koszty to oni bardzo liczą "na okretkę", bo na mój gust to koszty mniej
    więcej wynoszą:
    w sądzie:
    - wpis sądowy - 15 zł,
    - opłata za pełnomocnictwo - 15 zł,
    - zaliczka na korespondencję - 20 zł,
    - wynagrodzenie pełnomocnika (z rozporządzenia) - 60 zł
    komornik - 15 %

    Odsetki to już chyba wcześniej skapitalizowali...

> [...]
    > wiec nie zostanie dokonana wplata w terminie do 29-07-2004 to nie bedzie
    > mozna sprawy skutecznie wycofac z sadu i glug zostanie automatycznie

    Z nakazami to różnie bywa, ale 3 tygodnie to bardzo optymistyczny wariant,
    a poza tym zawsze przysługują zarzuty/sprzeciw ;) co znacznie wydłuża czas.

> [...]
    > List przyszedl zwykla poczta, nie byl polecony, tak ze troche dziwne ze w
    > okresie urlopowym daja takie krotkie terminy.

    No właśnie - skąd oni wiedzą, że to w ogóle doszło??

    > Czy wogole sie tym przejmowac i probowac zalatwic przedluzenie terminu?
    > Czy faktycznie uzyskaja wyrok sadowy na te 430zl?
    Sugeruję, żeby nic nie pisać, a już na pewno nie propozycji ugody. Takie
    firmy idą na masówkę strasząc ludzi i licząc na dobrowolną wpłatę, bo
    doskonale zdają sobie sprawę, że ich własny koszt ew. sprawy sądowej etc.
    nie pozwoliłby zarobić na chleb z masłem...

    Szexpir

  • 4. Data: 2004-08-09 12:06:03
    Od: "Juha" <i...@o...pl>

    > Sprawa jest już przedawniona. Możesz ich śmiało olać.

    Czyli co? Sprawa zamknieta i nie maja prawa juz mnie scigac?
    Dodam, ze jakies 2 miesiace przed pismem od kruka dostalem pismo od kanarow,
    ze jesli nei zaplace tego w ciagu np tyg. to sprzedaja to Krukowi.
    Czy to nie odracza przedawnienia?

    > I podstawa - nie przyznawać sie do długu, nic nie podpisywać.

    A mandat, ktory mi wystawili rok temu? Tam chyba jest moj podpis...

  • 5. Data: 2004-08-09 12:11:13
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Juha wrote:
> [...]
    > Dodam, ze jakies 2 miesiace przed pismem od kruka dostalem pismo od kanarow,
    > ze jesli nei zaplace tego w ciagu np tyg. to sprzedaja to Krukowi.

    Nie, przedawnienie może przerwać wnisienie sprawy do sądu albo jakieś
    działanie z Twojej strony - np. uznanie długu (prośba o rozłożenie na
    raty itp.)
    Do przedawnienia już niedługo.

    KG

  • 6. Data: 2004-08-09 13:25:14
    Od: "Juha" <i...@o...pl>

    > Nie, przedawnienie może przerwać wnisienie sprawy do sądu albo jakieś
    > działanie z Twojej strony - np. uznanie długu (prośba o rozłożenie na
    > raty itp.)
    > Do przedawnienia już niedługo.

    Tzn. kiedy ono nastapi? Czy moglbys przytoczyc przepis o tym mowiacy?

  • 7. Data: 2004-08-09 13:25:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Juha wrote:
    > Tzn. kiedy ono nastapi? Czy moglbys przytoczyc przepis o tym mowiacy?

    odpowiedni przepis w prawie przewozowym
    rok i trzy miesiące zdaje się
    dokładniej - poszukaj
    albo poczekaj :)

    KG

  • 8. Data: 2004-08-09 13:46:29
    Od: "Juha" <i...@o...pl>

    > odpowiedni przepis w prawie przewozowym
    > rok i trzy miesiące zdaje się
    > dokładniej - poszukaj
    > albo poczekaj :)

    Czyli jest jeszcze 2 miesiace czasu. Zdaza wniesc sprawe do sadu.

  • 9. Data: 2004-08-09 19:26:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Juha" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    Odpisz im, że nie wiesz o co chodzi i niech Ci przyślą przynajmniej
    kserokopię tego protokołu no i koniecznie cesję albo pełnomocnictwo do
    działania w imieniu MPK.

  • 10. Data: 2004-08-10 08:59:42
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Zaraz tu wpadnie Olo Kwaśniak powie zeby podal swoje dane a on Ci pomoze :)

    P.