  • 1. Data: 2003-07-12 19:53:56
    Temat: Czy ofiara rozboju może nie być na rozprawie?
    Od: Sołtys <n...@o...pl>

    Mam taką sprawę:
    jestem ofiarą rozboju,
    Policja złapała podejrzanych po moim wskazaniu;
    przyznali się do winy;
    znaleziono przy nich mój telefon;
    złożyłem zeznanie;
    teraz jest rozprawa - czy mogę się na nią nie stawić??
    Na poczcie czeka zawiadomienie o rozprawie
    czy jako ofierze przysługuje mi prawo do nie stawienia się na rozprawie
    i czy sądowi wystarczą takie dowody??
    Proszę o radę

    z poważaniem MK

  • 2. Data: 2003-07-12 20:05:12
    Temat: Re: Czy ofiara rozboju może nie być na rozprawie?
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wiem że to trudne, ale musisz złożyć zeznania w sądzie i ne możesz się od
    tego uchylać
    Art. 177. § 1. Każda osoba wezwana w charakterze świadka ma obowiązek stawić
    się i złożyć zeznania.

    Bdziesz musiał stawić się na rozprawie. Pamiętajteż że niestawiennictwo
    spowoduje odroczenie rozprawy i utrudni postępowanie za czo możesz zostaś
    ukarany np grzywną

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-07-12 20:07:36
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    sorki za błędy poprzednim poście

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-07-12 21:45:49
    Od: Sołtys <n...@o...pl>

> [...]
    > tego uchylać
    > Art. 177. § 1. Każda osoba wezwana w charakterze świadka ma obowiązek

    wlasnie ale czy to co na mnie czeka na poczcie, to nie np zawiadomienie o
    rozprawie??
    bo chyba niekoniecznie mnie będą wzywać prawda??
    usłyszałem ze jest taki paragraf że ofiara ma prawo uczestniczyc ale nie ma
    obowiązku w
    rozprawie jak to jest??

    pozdrawiam MK

  • 5. Data: 2003-07-13 01:30:39
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wezwanie na rozprawę niestety w twoim wypadku będzie się wiązać ze
    składaniem zeznania. Sąd nie ma podstaw by zwolnić Ciebie z tego obowiązku.
    No chyba że uzyskałeś w postępowaniu stratus światka incognito co raczej
    jest małoprawdopodobne biorąc pod uwagę twoją role w zdarzeniu. Zapewne
    jesteś głównym świadkiem oskarżenia i pewnie będziesz pierwszy zeznawał..

    Odbierz list to dowiesz się wszystkiego.

    Stan_Z .

  • 6. Data: 2003-07-13 19:42:40
    Od: Sołtys <n...@o...pl>

    > Odbierz list to dowiesz się wszystkiego.
    >
    > Stan_Z .

    a jesli to bedzie wezwanie to nie jade na zasłużony urlop :(((

  • 7. Data: 2003-07-13 20:07:03
    Od: "Magdalena Rytel" <m...@N...gazeta.pl>

    Sołtys <n...@o...pl> napisał(a):
    > a jesli to bedzie wezwanie to nie jade na zasłużony urlop :(((

    Przede wszystkim odbierz wezwanie z poczty - to, że go nie odbierzesz nie
    zmieni Twojej sytuacji - odleży swoje na poczcie, a Sąd uzna za doręczone.

    Po drugie jeśli rozprawa jest zaplanowana na czas Twojego urlopu, napisz do
    Sądu, że wtedy i wtedy wyjeżdżasz i , że Cię nie będzie. Masz obowiazek
    złożyć zeznanie, ale nie musisz rezygnowac z wakacji.