  • 1. Data: 2003-07-12 17:58:13
    Temat: ryzykowne czy nie?
    Od: "Andrzej Nosek" <k...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl>

    Witam,

    Mam możliwość zakupu mieszkania po okazyjnej cenie, problem w tym że
    sprzedający ma jedynie "lokatorskie spółdzielcze prawo do lokalu".
    W spółdzielni jest już złożony wniosek o wykup mieszkania od spółdzielni i
    za około miesiąc mieszkanie będzie miało status "spółdzielcze-własnościowe".
    Sprzedający potrzebuje pieniedzy na wykup tego mieszkania i zaproponowal mi
    abym podpisal z nim umowe i wplacil zaliczke na poczet przyszlego
    mieszkania. Czy ryzykuję utrate zaliczki podpisując taka umowe? Czy ktos wie
    jak sporządzić taką umowę, czy ktos juz to robil. Co w przypadku gdy
    sprzedajacemu nie uda sie wykupic tego mieszkania lub poprostu przeznaczy
    moja zaliczke na inny cel i nie bedzie posiadal wymaganej kwoty.
    Jak mozna sprawdzic w spoldzielni czy dane mieszkanie jest "w trakcie
    wykupu" od spóldzielni.

    Prosze o rade i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-07-18 10:06:53
    Temat: Re: ryzykowne czy nie?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Andrzej Nosek" <k...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:V_XPa.84719$1F6.1160466@news.chello.at...
    > Witam,
    >
    > Mam możliwość zakupu mieszkania po okazyjnej cenie, problem w tym że
    > sprzedający ma jedynie "lokatorskie spółdzielcze prawo do lokalu".

    No to nie ma pan okazji do zakupu mieszkania...

    > W spółdzielni jest już złożony wniosek o wykup mieszkania od spółdzielni i
    > za około miesiąc mieszkanie będzie miało status
    "spółdzielcze-własnościowe".

    Wtedy bedzie mozna go sprzedac..

    > Sprzedający potrzebuje pieniedzy na wykup tego mieszkania i zaproponowal
    mi
    > abym podpisal z nim umowe i wplacil zaliczke na poczet przyszlego
    > mieszkania.

    Czyli umowe pozyczki ?

> [...]
    > moja zaliczke na inny cel i nie bedzie posiadal wymaganej kwoty.
    > Jak mozna sprawdzic w spoldzielni czy dane mieszkanie jest "w trakcie

    Jesli juz trzeba zaplacic, to gosc ma decyzje spoldzielni z wyszczegolniona
    kwota,
    ktora nalezy wplacic.

    Jesli pojdzie Pan z osoba pragnaca wykupic mieszkanie, to moze WAM powiedza,
    czy decyzja jest "autentyczna", czy podrobiona...

    Boguslaw