  • 1. Data: 2003-04-15 14:06:46
    Temat: Kredyt studencki - prosba o rade.
    Od: "Sly" <s...@p...fm>

    Witam

    Znalazlem sie w dosc nieprzyjemnej sytuacji otoz zlozylem w wymaganym
    terminie zaswiadczenie w banku udzielajacym mi kredytu (PKO BP) o wpisie na
    kolejny semestr studiow (6). Lekko zaniepokojony tym, ze do dzis nie
    otrzymalem zadnego przelewu, zadzwonilem do nich i jakas pani dosc niejasno
    wytlumaczyla mi, ze nie dostane zadnych wyplat w tym semestrze gdyz gdzies u
    niech ktos sie pomylil i wyplacono mi kredyt kiedy przebywalem na urlopie
    zdrowotnym (przeszlo rok wczesniej). Przebywajac na tym urlopie nie
    podejrzewalem ze nie mam prawa do pobierania kredytu, mialem prawa studenta,
    pobieralem nawet stypendium socjalne. Wg. mnie obecna sytuacja jest nie
    fair, nie widze powodu dla ktorego mialbym cierpiec za burdel panujacy u
    nich, ze swej strony spelnilem warunki umowy tj. dostarczylem dokument
    potwierdzajacy wpis na semestr w odpowiednim terminie.
    W zwiazku z tym wszystkim mam pytanie o swoja sytuacje w swietle
    obowiazujacego w Polsce prawa, czy mam szanse na otrzymanie tego kredytu w
    tym semestrze ???

    pozdr
    Sylwek

  • 2. Data: 2003-04-15 14:30:04
    Temat: Re: Kredyt studencki - prosba o rade.
    Od: "Anna Moraczewska" <a...@N...gazeta.pl>

    Sly <s...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > zdrowotnym (przeszlo rok wczesniej). Przebywajac na tym urlopie nie
    > podejrzewalem ze nie mam prawa do pobierania kredytu, mialem prawa

    .." 4. Pożyczka lub kredyt udzielane są na okres studiów, przy czym okres
    ten nie może przekroczyć łącznie sześciu lat. Okresy, na które udzielono
    pożyczki lub kredytu, sumuje się.
    6. Przez łączny okres studiów należy rozumieć sumę okresów studiowania, z
    wyłączeniem urlopów, o których mowa w § 9 ust. 3,"...

    .." Kredytobiorca jest zobowiązany, w terminie do 31 marca i 31
    października każdego roku, do czasu ukończenia studiów, przedstawiać
    odpowiednio Bankowi Gospodarstwa Krajowego lub właściwemu bankowi
    zaświadczenie szkoły wyższej, według wzoru, o którym mowa w § 2 ust. 4,
    potwierdzające, że jest studentem, również w przypadku niekorzystania z
    pożyczki lub z kredytu w następnych latach studiów."...

    .." (19) W przypadku udzielenia kredytobiorcy urlopu z przyczyn zdrowotnych
    lub ważnych przyczyn losowych, a także w związku ze studiami w uczelni
    zagranicznej, wypłatę kredytu lub pożyczki zawiesza się do czasu powrotu na
    studia."

> [...]
    > nich, ze swej strony spelnilem warunki umowy tj. dostarczylem dokument
    > potwierdzajacy wpis na semestr w odpowiednim terminie.

    Nawet jeśli jesteś na urlopie zdrowotnym, to jesteś zobowiązany do
    przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego, że jesteś studentem, o czym
    mowa powyzej. stypendium socjalne i naukowe jest wypłacane podczas urlopu
    zdrowotnego. nie otrzymujesz go natomiast przez najbliższy rok po powrocie
    na uczelnie.

    > W zwiazku z tym wszystkim mam pytanie o swoja sytuacje w swietle
    > obowiazujacego w Polsce prawa, czy mam szanse na otrzymanie tego kredytu w
    > tym semestrze ???
    Nie jestem prawnikiem, ale według mnie nie. Sądzenie się z bankiem....chyba
    trudna sprawa. Bank pomylił się i przez 'bałagan' wypłacał Ci pieniądze
    wtedy, kiedy otrzymywac ich nie powinieneś. Jesli miałby Ci wypłacać teraz
    to otrzymałbyś wiekszy kredyt studencki, niż przewiduje prawo. To jest chyba
    niemożliwe.

    Pozdrawiam

    ari

  • 3. Data: 2003-04-15 14:30:13