  • 1. Data: 2004-09-05 00:27:59
    Temat: Kradzież zaliczki .. co zrobić ?
    Od: "cbd" <c...@w...pl>

    Hej jestem nowyna grupie mam pytanie.

    Wynajeliśmy mieszkanie (Królewska Kraków) od 1 wrzesnia 2003 do 30 czerwca
    2004, spisana umowa i zaliczka dana do łapy w wysokości 1100 PLN, miała być
    oddana 30 czerwca 2004.
    ALE
    Właściciel przyszedł do nas 30.06 (sprzedał w między czasie mieszkanie) i
    powiedział, że nie odda zaliczki oraz Zażądał 3000PLN za poniesione szkody w
    mieszkaniu, po czym w ten sam dzień wywióżł wszystkie meble (rzeczy) na złom
    / śmietnik - bo nowy właściciel nie chciał złomu.

    (Zaznaczam, że nie zniszczyliśmy niczego gdyż biurka, stoliki były nasze..
    itd Niestety nie posiadam zdjęć mieszkania z początku wynajęcia i nie
    potrafie tego stanu udokumentować.

    1) Więc czy to zakrawa na wyłudzenie lub kradzież ,
    2) ponieważ nie wiem co zrobić, czy lepej dać sobie spokój to było w
    prawdzie 1100PLN na 4 osoby ale to dla studentów, są pieniądze.
    3) Ale skro mieszkanie już nie należy do tego samego właściciela . to czy da
    się coś z tym zrobić.
    I w końcu :
    4) Ktoś miał takie przypadki, wygrane ? :)
    _ _
    pozdrawiam

    Piotr Król

  • 2. Data: 2004-09-05 10:20:58
    Temat: Re: Kradzież zaliczki .. co zrobić ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cbd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    Przed sądem to właściciel lokalu będzie musiał dowieść, ze zniszczyliście, a
    nie Wy, że nie. Tak więc zdjęciami bym się nie martwił. A co do tej
    zaliczki, to określ co to było i jak jest wpisane w umowę. Bo zaliczka po
    wykonaniu umowy raczej zwrotowi nie podlega, bo czemu by miała. Z Twojego
    listu bardziej wygląda mi ona na jakąś kaucję.

  • 3. Data: 2004-09-05 14:32:05
    Od: "cbd" <c...@w...pl>

> [...]
    > wykonaniu umowy raczej zwrotowi nie podlega, bo czemu by miała. Z Twojego
    > listu bardziej wygląda mi ona na jakąś kaucję.

    TAK to była kaucja, wpisana jest w umowie, że dajemy ją właścicielowi do
    zwrotu po wymeldowaniu z mieszkania, (to chyba forma zabezpieczenia w razie
    jakis zniszczeń mienia)

    Więc zostaje sąd ? Ale jak się do tego zabrać i czy gra jest warta świeczki
    ?

    _ _
    pozdrawiam

    Piotr Król

  • 4. Data: 2004-09-05 15:48:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Więc zostaje sąd ? Ale jak się do tego zabrać i czy gra jest warta
    świeczki

    Wezwać go na piśmie do zwrotu kaucji albo wskazania powodów odmowy, dodając,
    ze po upływie jakiegoś tam terminu złożycie pozew do sądu.

  • 5. Data: 2004-09-05 23:00:13
    Od: "cbd" <c...@w...pl>

    > Wezwać go na piśmie do zwrotu kaucji albo wskazania powodów odmowy,
    dodając,
    > ze po upływie jakiegoś tam terminu złożycie pozew do sądu.

    Aha ale czy to przestępstwo to jest kradzież ? (kwota 1100,-) CZyli może
    zostać oskarżony o kradzież ?

    _ _
    pozdrawiam

    Piotr Król

  • 6. Data: 2004-09-06 09:38:38
    Od: bonq<g...@b...pf.pl>

> [...]
    > jakis zniszczeń mienia)
    >
    > Więc zostaje sąd ? Ale jak się do tego zabrać i czy gra jest warta świeczki

    skoro macie w umowie ze kaucja jest do zwrotu mozecie dochodzic swoich
    roszczen... dziwie sie tylko ze nie zrobiliscie w ten sposob, ze np. nie
    zaplaciliscie za ostatni miesiac... przeciez mozna bylo rozliczyc kaucje w czynszu

    pozdr i zycze powodzenia

    --
    Sprzedam Golf II '91... szczegóły www.bonq.ehost.pl

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-09-06 12:54:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Aha ale czy to przestępstwo to jest kradzież ? (kwota 1100,-) CZyli może
    > zostać oskarżony o kradzież ?

    Kradzież z cała pewnością nie, bo sami mu daliście. Można by ewentualnie
    zastanawiać się nad przywłaszczeniem, ale to dopiero wówczas, gdyby gość
    napisał, że uszkodzeń żądnych nie ma, a on nie ma zamiaru mimo to oddać tych
    pieniędzy. Choć i w takim wypadku raczej właściwa droga, to postępowanie
    cywilne.