  • 51. Data: 2002-12-27 13:37:46
    Temat: Re: Kradziez na stacji paliw??!!
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Brodek wrote:
    > Podejście jest to samo.
    > Zwróć jednak wyraźniejszą uwagę na dość subtelną różnicę pomiędzy uznaniem,
    [..]

    Głównie to co mi zwraca uwagę w Twoich wypowiedziach to chęć karania,
    a nie naprawienia szkody.
    Z wypowiedzi Twoich wyłania się obraz osoby, która trzyma się jakichś
    absurdalnych pryncypiów "kara być musi i basta!" i na nic nie patrzy,
    nie pozwala ludziom popełnić błędu i go naprawić. Kara być musi i basta!

    Dla mnie to szczyt absurdu.

    I przepraszam za osobiste wycieczki, ale nie mogłem zdzierżyć.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 52. Data: 2002-12-27 13:49:52
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Głównie to co mi zwraca uwagę w Twoich wypowiedziach to chęć karania,
    > a nie naprawienia szkody.

    Kara a naprawienie szkody to zupełnie dwie różne rzeczy. Nie ulega bowiem
    wątpliwości, że niezależnie od tego, czy i jaką karę wymierzymy to zarówno
    szkoda powinna zostać naprawiona.

    > Z wypowiedzi Twoich wyłania się obraz osoby, która trzyma się jakichś
    > absurdalnych pryncypiów "kara być musi i basta!" i na nic nie patrzy,
    > nie pozwala ludziom popełnić błędu i go naprawić. Kara być musi i basta!

    To nie jest absurdalne pryncypium. Dawno już bowiem stwierdzono, że nie tyle
    sama wysokość kary, ale właśnie jej nieuchronność ma podstawowe znaczenie
    dla potencjalnego sprawcy. Sklep bardziej chronią nie same przepisy o
    kradzieży i jakaś tam, bliżej nieokreślona kara kodeksowa, ale bramki i obok
    nich napis, że 'każda kradzież będzie zgłaszana policji' (kiedyś widziałem
    wspaniały odpowiednik angielski: 'Shoplifters will be killed slowly and
    eaten').

    Pzdr
    Brodek