  • 1. Data: 2004-01-19 15:32:10
    Temat: Kradzież firmowego auta-co z Vat?
    Od: "Marcin Kot" <k...@g...pl>

    Mam taki kłopot; może ktoś z Grupowiczów mógłby mi pomóc?
    25 listopada kupilem auto ciężarowe na firmę, 28 lisopada ubezpieczyłem (oc +
    AC)w PZU - ale jak to firma tylko w kwocie NETTO, 30 listopada auto ukradli.
    Nie zdążyłem przerejestrować.
    Ubezpieczalnia zwróci wartość netto , a co w takim przypadku ze zwrotem Vat?
    Czy jest jakiś sposób , żeby ten Vat odzyskać?
    Może ktoś zna podstawę prawną , jakieś kruczki w ustawie ?
    Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

    Marcin
    k...@i...pl

  • 2. Data: 2004-01-19 20:57:12
    Temat: Re: Kradzież firmowego auta-co z Vat?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    Vat?
    > Czy jest jakiś sposób , żeby ten Vat odzyskać?
    > Może ktoś zna podstawę prawną , jakieś kruczki w ustawie ?

    No VAT odliczasz, jak wcigniesz auto w koszty.
    Nie wiem tylko jak masz wciagnac w koszta cos czego nie masz,
    a masz na to fakture.
    Mariusz

  • 3. Data: 2004-01-20 13:23:49
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kot" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Vat?
    > Czy jest jakiś sposób , żeby ten Vat odzyskać?

    obawiam się że niestety nie , firmy ubezpieczeniowe przyjeły taką zasadę że
    nawet jeśli zdecydujesz na ubezpieczenie brutto to i tak wypłacają Ci
    netto -choć sami nie potrafią wytłumaczyć za co w tym przypadku biorą
    większą kasę

    pozdr.dorcia