  • 1. Data: 2007-07-20 18:11:25
    Temat: Kosmiczne koszty komornika...
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    Witam
    Czy przy egzekwowaniu 1850zl zaległych alimentów, komornik mógł sobie
    naliczyć aż 900zł dodatkowych kosztów własnych ?? Dodam, że zaraz po
    odebraniu wezwania spłaciłem 1/3 tych 1850 i zamierzam jak najszybciej
    spłacić całość. Coś chyba za dużo tych kosztów mi się wydaje...
    Dziękuję .Pzdr.

  • 2. Data: 2007-07-22 20:28:20
    Temat: Re: Kosmiczne koszty komornika...
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "PawelM" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam
    Czy przy egzekwowaniu 1850zl zaległych alimentów, komornik mógł sobie
    naliczyć aż 900zł dodatkowych kosztów własnych ?? Dodam, że zaraz po

    Czy ja wiem ? To jest jego pensja przecież. Załóżmy, że twój przypadek zajął
    mu dwie dniówki. Czyli w miesiącu ma 9000 przychodu z egzekucji. Podatki
    zabierają połowę. zostaje mu gołe 4500 na rękę. A przecież to prawnik :).

    Wniosek zaś z tego taki, że nie warto mieć małych egzekucji. Bo czy byś
    oddawał 100zł czy 10 000 to koszta byłyby porównywalne.

  • 3. Data: 2007-07-22 21:06:57
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "william" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > naliczyć aż 900zł dodatkowych kosztów własnych ?? Dodam, że zaraz po
    >
    > Czy ja wiem ? To jest jego pensja przecież. Załóżmy, że twój przypadek

    Dwie dniówki ??? To chyba lekka przesada w założeniu...

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2007-07-22 21:14:49
    Od: wombi <w...@n...onet.pl>

    william pisze:
> [...]
    > naliczyć aż 900zł dodatkowych kosztów własnych ?? Dodam, że zaraz po
    >
    > Czy ja wiem ? To jest jego pensja przecież.

    Nie wiedziałem, że komornik pracuje na umowę o pracę.

    > Załóżmy, że twój przypadek zajął
    > mu dwie dniówki. Czyli w miesiącu ma 9000 przychodu z egzekucji. Podatki
    > zabierają połowę. zostaje mu gołe 4500 na rękę. A przecież to prawnik :).

    Ziobro+Gosiewski?

    > Wniosek zaś z tego taki, że nie warto mieć małych egzekucji. Bo czy byś
    > oddawał 100zł czy 10 000 to koszta byłyby porównywalne.

    Wiesz w ogóle o czym mówisz?
    Przeczytaj rozdział 6 i 7 tej ustawy:
    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2006.167.11
    91.html