  • 881. Data: 2022-04-04 16:00:27
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 04.04.2022 o 15:17, Robert Tomasik napisał:

    > Z ciekawości zapytam - masz do tego jakieś oficjalne źródło?

    http://www.nfz.gov.pl/download/gfx/nfz/pl/defaultakt
    ualnosci/370/8178/1/strategia_w_sytuacji_zmniejszeni
    a_zagrozenia_epidemicznego_covid-19_2022.03.22.pdf

    chodzi o fragment:

    "Trafność diagnostyczna zarówno testów antygenowych, jak i genetycznych
    w pacjentów bezobjawowych jest niższa niż u pacjentów objawowych -
    wysoki odsetek wyników fałszywych:

    przy niskim rozpowszechnieniu choroby (1%) - odsetek wyników
    fałszywie pozytywnych wśród osób z pozytywnym wynikiem testu: 85-91% dla
    testów PCR; 53-63% dla testów antygenowych;
    przy wysokim rozpowszechnieniu choroby (10%) - odsetek wyników
    fałszywie pozytywnych wśród osób z pozytywnym wynikiem testu: 34-66% dla
    testów PCR; 87-91% dla testów antygenowych"

    I komentarz:
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1649016704
    NoAahCOUJjve8PjE6lkEbs.jpg
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1649016724
    7Ge2rByvEZuUNzw0IjR9vK.jpg
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1649016739
    8Xnhm9WhDtZwQgtoDaMPOp.jpg

    --
    http://zrzeda.pl

  • 882. Data: 2022-04-04 16:44:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > fałszywie pozytywnych wśród osób z pozytywnym wynikiem testu: 34-66% dla
    > testów PCR; 87-91% dla testów antygenowych"

    No to chyba nie do końca jednakowo rozumiemy ten wywód. Te procenty
    dotyczą pacjentów bezobjawowych. I teraz, skoro testy wyszły pozytywnie,
    a pacjent nie miał objawów, to w jaki sposób ostatecznie stwierdzono, że
    jest zdrowy? Po prostu pytam. Bo tylko wówczas dałoby się stwierdzić, że
    test dał dobry / zły wynik. Ale czy ktoś wie, jak stwierdzić chorobę u
    pacjenta bezobjawowego inaczej, niż na podstawie jednego ze
    wzmiankowanych tu testów?

    --
    Robert Tomasik

  • 883. Data: 2022-04-04 17:21:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Apr 2022 16:44:40 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > dotyczą pacjentów bezobjawowych. I teraz, skoro testy wyszły pozytywnie,
    > a pacjent nie miał objawów, to w jaki sposób ostatecznie stwierdzono, że

    Tez jestem ciekaw.

    > Bo tylko wówczas dałoby się stwierdzić, że
    > test dał dobry / zły wynik.

    Tzn - że zdrowy, to ustalic w miare łatwo - gorączki nie ma,
    smak ma, wech ma, kataru nie ma - no okaz zdrowia.

    Ale jak ustalic, ze test dał fałszywy wynik?

    Perypetie niektorych sportowcow pokazuja, ze wyniki potrafią byc
    niepewne.

    J.

  • 884. Data: 2022-04-04 19:25:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2022 o 10:29, n...@o...pl pisze:

    > Ale to jak przyznanie się, że było się kretynem.
    > Prawda, że trudne? :D :D :D

    A czym różni się l4 od aresztu?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 885. Data: 2022-04-05 02:55:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Większej to już raczej nie, bo omicron jeśli chodzi o rozwój a nie
    > skutki pandemi ma szczepionki gdzieś.

    Dlaczego nie większej skoro właśnie Omikron jest przykładem takiej
    mutacji w stosunku do obecnie stosowanych szczepionek?

    --
    Marcin

  • 886. Data: 2022-04-05 06:20:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlaczego nie większej skoro właśnie Omikron jest przykładem takiej
    > mutacji w stosunku do obecnie stosowanych szczepionek?

    Dlatego, że skuteczność ciężko określać wartością mniejszą od zera:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 887. Data: 2022-04-05 07:28:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 04.04.2022 o 16:44, Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > test dał dobry / zły wynik. Ale czy ktoś wie, jak stwierdzić chorobę u
    > pacjenta bezobjawowego inaczej, niż na podstawie jednego ze

    zapewne tak jak wcześniej przy chorobach grypopodobnych - losowo
    zrobiono takim osobom badania lepszej jakości i statystycznie tak wyszło
    - co do metodologii musisz zapytać już autorów opracowania. Nie
    napisałem też, że zawsze i wszystkich, tylko użyłem słowa 'nawet' w
    kontekście do 'pewnych okresów' - co stanowi, że nie była to norma, a
    górny pułap, który mógł się wydarzyć.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 888. Data: 2022-04-05 07:31:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 05.04.2022 o 06:20, Shrek napisał:

    > Dlatego, że skuteczność ciężko określać wartością mniejszą od zera:P

    Ojtam ojtam: widziałem kiedyś w muzeum komunikacji dyplom dla kierowców
    z czasu PRL-u za 130% punktualności. Więc jak widać można :P

    --
    http://zrzeda.pl

  • 889. Data: 2022-04-05 13:16:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2022 07:31:30 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Ojtam ojtam: widziałem kiedyś w muzeum komunikacji dyplom dla kierowców
    > z czasu PRL-u za 130% punktualności. Więc jak widać można :P

    Mogli norme ustawic nizej, bo wiadomo - przypadki lataja po
    autobusach,
    albo np 100% - wszystkie kursy punktualne,
    wszystkie w planowej liczbie, ale kierowca zrobil 50% nadgodzin.

    J.

  • 890. Data: 2022-04-05 13:51:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 05.04.2022 o 13:16, J.F napisał:

> [...]
    > autobusach,
    > albo np 100% - wszystkie kursy punktualne,
    > wszystkie w planowej liczbie, ale kierowca zrobil 50% nadgodzin.

    Tu masz 130% punktualności - jak można być punktualnym ponad 100%? Jak
    przyjeżdżasz na czas to masz 100% :)

    --
    http://zrzeda.pl