  • 1. Data: 2007-04-10 07:39:02
    Temat: Kopia sfałszowanego podpisu
    Od: "Ala&Darek" <a...@w...pl>

    Witam,
    Czy na podstawie kserokopii sfałszowanego podpisu można otrzymać wyrok
    skazujący?

  • 2. Data: 2007-04-10 10:05:20
    Temat: Re: Kopia sfałszowanego podpisu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ala&Darek napisał(a):

    > Czy na podstawie kserokopii sfałszowanego podpisu można otrzymać wyrok
    > skazujący?

    Oj, Alicja Alicja, tyle lat a ty nadal o tym.
    Przecież zostałaś skazana jak pamiętam.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-04-10 10:05:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ala&Darek" <a...@w...pl> napisał
    > Czy na podstawie kserokopii sfałszowanego podpisu można otrzymać wyrok
    > skazujący?

    Wyrok się otrzymuje na podstawie całości materiałów, jednym z nich może być
    ksero podpisu. Wszystko zależy na ile jest on przydatny grafologicznie,
    wiarygodny i co na to inne dowody: zeznania świadków i tego co niby miałby
    sfałszować.

  • 4. Data: 2007-04-10 11:28:55
    Od: "Ala&Darek" <a...@w...pl>

> [...]
    > być ksero podpisu. Wszystko zależy na ile jest on przydatny
    > grafologicznie, wiarygodny i co na to inne dowody: zeznania świadków i

    Nie wiem na ile jest ksero przydatne skoro nikt nie jest w stanie stwierdzić
    czy był to podpis ołówkiem, kalką, jakim kolorem i z jakim naciskiem,
    trudno żeby świadkowie po 14 latach wszystko pamietali, ale to nie istotne
    poniewaz orginał bym chciał zobaczyć i to jest moje prawo do obrony? Jaki
    wniosek złożyć w związku z apelacją od wyroku skazującego?

  • 5. Data: 2007-04-10 18:44:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ala&Darek" <a...@w...pl> napisał

    > Czy na podstawie kserokopii sfałszowanego podpisu można otrzymać wyrok
    > skazujący?

    Przecież wiesz że można, więc po co pytasz?

  • 6. Data: 2007-04-10 21:07:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ala&Darek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy na podstawie kserokopii sfałszowanego podpisu można otrzymać wyrok
    > skazujący?
    Na podstawie samej kserokopii zapewne nie. Jakoś trzeba stwierdzić fakt
    sfałszowania podpisu. tym nie mniej oryginał jest potrzebny do ekspertyzy
    grafologicznej. jeśli prokuratura bez takiej ekspertyzy jest stanie dowieść, ze
    doszło do sfałszowania podpisu i udowodnić, kto to zrobił, to oryginał do
    niczego nie będzie potrzebny.

    Twoje żądanie obejrzenia oryginału znajdzie zrozumienie w oczach sądu tylko o
    tyle, o ile potrafisz przedstawić racjonalne powody swojego pragnienia.

  • 7. Data: 2007-04-10 21:15:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie wiem na ile jest ksero przydatne skoro nikt nie jest w stanie stwierdzić
    > czy był to podpis ołówkiem, kalką, jakim kolorem i z jakim naciskiem,

    Ale problemem prawnym nie jest przecież kolor tego podpisu, a osoba, która go
    złożyła. Istnieje cały szereg dowodów pośrednich pozwalajacych stwierdzić
    sfałśzowanie podpisu. Załóżmy śmierć podpisujacego się wyklucza ostatecznie
    złożenie przez niego podpisu. I bez wzgledu na to, czy będzie on ołowkiem,
    długopisem czy flamastrem, to oryginalny nie będzie.

    > trudno żeby świadkowie po 14 latach wszystko pamietali, ale to nie istotne
    > poniewaz orginał bym chciał zobaczyć i to jest moje prawo do obrony? Jaki
    > wniosek złożyć w związku z apelacją od wyroku skazującego?

    A co chcesz dowieść. Że nie było takiego podpisu w ogóle, że złożył ją
    właściciel podpisu, czy może, że to nie Ty to zrobiłeś. No i od razu napisz, na
    jakiej podstawie obecnie tę okoliczność sąd dowiódł.

  • 8. Data: 2007-04-11 16:26:56
    Od: "Ala&Darek" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Twoje żądanie obejrzenia oryginału znajdzie zrozumienie w oczach sądu
    > tylko o tyle, o ile potrafisz przedstawić racjonalne powody swojego

    W jaki sposób mogę udowodnić, że nie podpisałem sie nazwiskiem i imieniem
    osoby, która nie istnieje wogóle w sprawie?

  • 9. Data: 2007-04-11 16:37:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ala&Darek" <a...@w...pl> napisał
    > W jaki sposób mogę udowodnić, że nie podpisałem sie nazwiskiem i imieniem
    > osoby, która nie istnieje wogóle w sprawie?

    A co orzekł biegły grafolog?

  • 10. Data: 2007-04-11 17:12:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Twoje żądanie obejrzenia oryginału znajdzie zrozumienie w oczach sądu
    > tylko o tyle, o ile potrafisz przedstawić racjonalne powody swojego
    > pragnienia.

    A w zasadzie to raczej od tego czy oryginał taki znajduje sie w
    posiadaniu sądu. Jak sąd ma to pokaże, bo czemu miałby nie pokazać. Ale
    tutaj pewnie nie ma ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com