  • 61. Data: 2007-07-11 06:37:11
    Temat: Re: Kontrola trzeźwości
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Trystula" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnf97q7p.1k6.tomasz@august.v-lo.krakow.pl...

    > A co ma do tego droga publiczna? W kodeksie karnym jest mowa o ruchu
    > ladowym, wiec moim zdaniem jest to kwestia dyskusyjna.

    zasadniczo duzo i mowimy o pord a nie o kk
    "Dział I

    Przepisy ogólne

    Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu."

    wiec jak widac poza terenm zamieszkalym czy drogami publicznymi moga ci
    skoczyc, no chyba ze istnieje jakies zagrozenie, a zatem ruch, chyba nie
    sugerujesz ze w lesie jest takie zagrozenie :)

  • 62. Data: 2007-07-11 21:20:15
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > wiec jak widac poza terenm zamieszkalym czy drogami publicznymi moga ci
    > skoczyc, no chyba ze istnieje jakies zagrozenie, a zatem ruch, chyba nie
    > sugerujesz ze w lesie jest takie zagrozenie :)

    Co ma piernik do wiatraka?
    Podstawą karania jest KW lub KK . Konkretnie art.87 KW lub 178a KK. A w nich
    mowa o strefie lądowej, wodnej lub powietrznej. Za kierowanie kajakiem po
    pijaku moga ci prawko zabrac z palcem w d...

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 63. Data: 2007-07-11 21:22:57
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > no coz, skoro brak ci innych argumentow, niech ci bedzie

    Ale fakt, że marudzisz bez sensu ;))

  • 64. Data: 2007-07-12 06:27:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Co ma piernik do wiatraka?

    zasadnioczo to do tego wiatraka ma pord

    a tam wyrazne jest napisane gdzi i co mozna i moga i w jakich
    okolicznosciach

  • 65. Data: 2007-07-12 10:43:17
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > a tam wyrazne jest napisane gdzi i co mozna i moga i w jakich
    > okolicznosciach

    Jeszcze wyraźniej w KW i KK. Masz jak wół "strefa lądowa". I jesteś karany z
    tych artykułow co podałem bez związku z kodeksem drogowym.

  • 66. Data: 2007-07-12 10:46:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jeszcze wyraźniej w KW i KK. Masz jak wół "strefa lądowa". I jesteś
    > karany z tych artykułow co podałem bez związku z kodeksem drogowym.

    rozumiem ze wg ciebie policja moze cie kontrolowac i karac na twoim
    prywatnym terenie?
    :) chcialbym to zobaczyc :)

  • 67. Data: 2007-07-12 11:20:22
    Od: l...@i...eu

    > nie odmawiaj przecież nie musisz, tylko ostatni kretyn jeździ po wypiciu
    > alkoholu.

    Śmiem zauważyć, że w tekście nie ma nic o kontroli kierowców pojazdów. Mowa
    jest o kontroli policyjnej.

  • 68. Data: 2007-07-28 19:04:33
    Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl>

    > rozumiem ze wg ciebie policja moze cie kontrolowac i karac na twoim
    > prywatnym terenie?
    > :) chcialbym to zobaczyc :)

    Załóżmy sytuację: pan X posiada sklep, przy którym jest mały parking.
    Parkują tam klienci sklepu oraz pan X. Pan X pewnego dnia postanawia
    przeparkować samochód z miejsca na miejsce (na swoim parkingu) i to czyni,
    mając we krwi/wydychanym powietrzu więcej, niż 0,2 promila alkoholu.
    Podjeżdża patrol Policji, bada trzeźwość pana X i pan X zostaje ukarany z
    KW lub KK (w zależności czy 0,2-0,5 czy powyżej 0,5 promila).
    Założmy drugą sytuację: pan X posiada sklep, przy którym jest mały
    parking. Parkują tam klienci sklepu oraz pan X. Pan X pewnego dnia
    postanawia przeparkować samochód z miejsca na miejsce (na swoim parkingu)
    i to czyni, nie posiadając Prawa Jazdy. Podjeżdża patrol Policji,
    kontroluje dokumenty pana X i odjeżdża.
    Hint:
    KK: Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod
    wpływem środka odurzającego, *prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym*, wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    KW: Art. 87. § 1. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub
    podobnie działającego środka, *prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym*, wodnym lub powietrznym, podlega karze aresztu albo grzywny nie
    niższej niż 50 złotych.
    Zwróć uwagę na sformułowanie: "prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym". Wystarczy wykazać, że w stanie nietrzeźwości/po użyciu alkoholu
    prowadził pojazd mechaniczny w ruchu lądowym. Nie musi to być droga
    publiczna.

    --
    Pozdrawiam,
    Cezary Śpiewak-Dowbór