  • 11. Data: 2010-09-17 22:10:23
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-17 21:11, Użytkownik Bucki Jan napisał:

    > Co mmi grozi za to? i czy będąc na zwolnieniu (dalej jestem do 23
    > grudnia - świadczenia rehab.) lekarskim mieli mnie prawo kontrolować
    > jako pracownika lub zwykłego z ulicy Obywatela.

    Miały prawo kontrolować.
    Ty nie masz obowiązku noszenia DO.
    Ale skoro miałeś co pokazałeś przy policjancie to sam się
    wystawiłeś do odstrzału.

    > Prosze o poradę.

    Szukać adwokata.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-09-17 22:43:54
    Od: BK <b...@g...com>

    On 17 Wrz, 23:54, "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote:
    > Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal

    > W jakim sensie *kazdego*?
    > Na ulicy tez moga do mnie podejsc i mnie wylegitymowac?
    >
    > K.

    ustawa o kontroli skarbowej:
    Art. 11a. 1. Inspektorzy i pracownicy wykonujący czynności związane z
    realizacją zadań ustawowych, określonych w art. 2, art. 2a ust. 1 i
    art. 3 ustawy, mają prawo do:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;

    Teoretycznie jesli by wlasnie na tej ulicy wykonywali czynnosci
    zwiazane z kontrola skarbowa (np. czesanie ulicznych handlarzy) to
    czemu nie...

    ... kontrola skarbowa to nic innego jak policja skarbowa, uprawnienia
    maja dosc szerokie (lacznie z uzywaniem broni i SPB) - tu kolega byl
    zbyt pewny siebie i "rumakowanie" pewnie bedzie go kosztowac pare
    stow.

    Glupie te przepisy o roznych naszych sluzbach - jakby pewnych
    czynnosci nie mogla robic tylko policja (uciac wszedzie etaty i
    naklady - dac policji, bedzie wiecej policjantow - bedzie mozna ich
    wyslac z inspektorami skarbowki zeby np. legitymowali ludzi) - ale u
    nas ustawy tworza wylacznie urzednicy, jak juz sobie urzednik pisze
    ustawe o tym co mu wolno to co sobie bedzie zalowal :)

  • 13. Data: 2010-09-17 22:45:34
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Wrz, 00:10, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Szukać adwokata.
    >
    > Pozdrawiam

    E tam bez przesady - teraz pewnie przyjdzie "nakaz" z sadu z jakas tam
    grzywna, trzeba zaplacic i juz. Nie ma co brac adwokata do wykroczenia
    za kilka stowek (pewnie dadza ze 200 zl).

  • 14. Data: 2010-09-17 23:27:37
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-18 00:10, RadoslawF pisze:

    > Miały prawo kontrolować.
    > Ty nie masz obowiązku noszenia DO.
    > Ale skoro miałeś co pokazałeś przy policjancie to sam się
    > wystawiłeś do odstrzału.

    > Szukać adwokata.

    Ja bym nie szukała.

    --
    animka

  • 15. Data: 2010-09-18 08:18:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-18 00:43, Użytkownik BK napisał:

> [...]
    > nas ustawy tworza wylacznie urzednicy, jak juz sobie urzednik pisze
    > ustawe o tym co mu wolno to co sobie bedzie zalowal :)

    I zamiast dwu urzędników na kontrolę będzie przychodziło dwu
    plus policjant na wypadek jakby zachodziła potrzeba wylegitymowania
    pyskatego pracownika. To faktycznie wymyśliłeś "lepsze" rozwiązanie.
    :(

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-09-18 08:23:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-18 01:27, Użytkownik animka napisał:

    > Ja bym nie szukała.

    Ty się uważasz za fachowca w wielu dziedzinach co jest skutecznie
    wyśmiewane na wielu grupach. W przypadku pytającego zrobił bym
    rozeznanie w adwokatach, będzie jak znalazł jeśli przyjdzie wezwanie
    do sądu. Tam wolał bym się stawić z fachowcem a nie stosować się
    do wątpliwej jakości rad jakie można najczęściej dostać na grupach.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-09-18 08:26:30
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Wrz, 10:18, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > plus policjant na wypadek jakby zachodziła potrzeba wylegitymowania
    > pyskatego pracownika. To faktycznie wymyśliłeś "lepsze" rozwiązanie.

    A czemu nie? Moze ekonomicznie sens tego jest mniejszy, ale do jasnego
    wafla czlowiek nie powinien byc zwierzyna lowna w swoim wlasnym kraju.
    Legitymowac moze nas kilkanascie sluzb, zatrzymywac do kontroli
    drogowej podobnie (od chyba strazy lesnej po sluzbe celna),
    podsluchiwac kilka, dostep do tajemnicy bankowej ma straz graniczna,
    celnicy, polica, sluzby specjalne etc. Mandaty moze nam dac chyba
    kilkadziesiat sluzb, Strzelac moze do nas kilka - nawet UKS ma swoich
    "komandosow".

    To, ze pracownik jest pyskaty to jest problem kultury osobistej tego
    pracownika - nie zas sprawa dla calego aparatu panstwowego.

    Czy to jest kuna normalny kraj, w ktorym dwie pracownice UKS,
    conajmniej dwoch policjantow (prowadzacy dochodzenie oraz ten, ktory
    jest dyzurnym oskarzycielem publicznym przy wykroczeniach w danej
    komendzie), sedzia, protokolant, sekretarz sadowy i listonosz byli
    zaangazowani w fakt wydebienia od jakiegos wafla 100 zl grzywny za -
    de facto - bycie pyskatym? Zwlaszcza, ze ich praca kosztuje duzo ponad
    100zl...

    Sa kraje gdzie ludzie nie maja dokumentow tozsamosci i nie ma
    dziesiatkow sluzb ich legitymujacych i swiat sie nie zawala...

  • 18. Data: 2010-09-18 09:17:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > rozeznanie w adwokatach, będzie jak znalazł jeśli przyjdzie wezwanie
    > do sądu. Tam wolał bym się stawić z fachowcem a nie stosować się
    > do wątpliwej jakości rad jakie można najczęściej dostać na grupach.

    Ale to nie ma sensu. Przeciez popelnil jedynie wykroczenie i jedyne
    konsekwencje, jakie go czekaja, to konsekwencje finansowe.
    Smiem twierdzic, ze wymierzona przez sad grzywna bedzie symboliczna w
    porownaniu z kasa, jakiej zaspiewa "papuga". Gdyby chodzilo o przestepstwo,
    to jeszcze rozumiem - unikniecie statusa "karanego" moze byc gra warta
    swieczki, ale w tym wypadku, gdzie sladu po sprawie nie bedzie, to naprawde
    sie nie oplaca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2010-09-18 09:19:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > rozeznanie w adwokatach, będzie jak znalazł jeśli przyjdzie wezwanie
    > do sądu. Tam wolał bym się stawić z fachowcem a nie stosować się

    A z sadu, to pewnie przyjdzie od razu wyrok nakazowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2010-09-18 10:34:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bucki Jan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja jej odmówiłem pokazania do czasu jak mi pokaże stosowne upoważnienie do
    > kontroli. Powiedziała, że ona nie musi mieć upoważnienia.

    Musi miec zlecenie na kontrole, jak nie miala to skarga do izby skarbowej.