  • Data: 2005-05-09 22:51:55
    Temat: Kontrahent domaga sie łapówki - jak postąpić?
    Od: "strapiona" <1...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam problem, moj kontrahent (a dokładnie 1 z członków zarządu)
    "opłotkami przez ogródek" daje mi do zrozumienia, że moja dalsza
    współpraca (jestem małym podwykonawcą, a firma jest moim głównym
    zleceniodawcą ) z nimi zależy wyłącznie od jego woli,
    czego dał dowód znacznie obcinając mi zakres zlecenia.
    Sugeruje, że dalsza współpraca zależy od mojej postawy,
    a dowiedziałam się od innego podwykonawcy, że praktykuje
    on "ubezpieczenie" umowy w postaci 10% od wystawianych
    im faktur, które należy wręczyć w gotówce wraz z fakturą.

    Jak mogłabym się przeciwstawić korupcji?
    Czy mogę nagrac na dyktafon rozmowę z nim,
    że jestem gotowa na kompromis, bo potrzebuję
    utrzymać to zlecenie i jestem gotowa zapłacić
    to "ubezpieczenie"?
    Jeśli tak to co dalej z tym fantem?
    Pójść z nagraniem na policję, do prokuratury
    czy jeszcze gdzie indziej?
    Czy postępując w ten sposób sama nie wejdę w konflikt z prawem?
    Jak jeszcze mogłabym to "rozegrać"?
    Dodam, że nie mam najmniejszego zamiaru utrzymywać zlecenia
    w zamian za łapówki, choć jestem w sytuacji podbramkowej,
    zlecenia tej firmy to ok 90% moich obrotów (i dochodów)
    a ich utraty mogę nie wytrzymać finanowo ...

    pozdrawiam, Strapiona