  • Data: 2005-05-10 21:58:03
    Temat: Re: Kontrahent domaga sie łapówki - jak postąpić?
    Od: "strapiona" <1...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dnia 10/05/2005 11:41, strapiona wrote :
    > art. 296a kk
    > § 1 Kto, pełniąc funkcję kierowniczą w jednostce organizacyjnej
    > wykonującej działalność gospodarczą lub mając, z racji zajmowanego
    > stanowiska lub pełnionej funkcji, istotny wpływ na podejmowanie decyzji
    > związanych z działalnością takiej jednostki, przyjmuje korzyść majątkową
    > lub osobistą albo jej obietnicę w zamian za zachowanie mogące wyrządzić
    > tej jednostce szkodę majątkową albo za czyn nieuczciwej konkurencji lub
    > za niedopuszczalną czynność preferencyjną na rzecz nabywcy lub odbiorcy
> [...]

    Dzięki, kodeksy znalazłam tylko takie:
    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&i
    d=74&pg=23
    http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7717
    i wynika z tego, że są "przeterminowane" ;-)
    Czy jest gdzieś dostępny w sieci aktualny KK jako tekst jednolity?

    Ad meritum,
    wynikałoby z tego, że ja jako "dająca" mogę
    pod w/w warunkami uniknąć kary, natomiast "bioracy" nie,
    chyba że "nie weźmie". Dla mnie elementem ryzyka byłoby
    "nie weźmie i na dodatek sam zgłosi" czyli sytuacja w której
    "biorący" np. zorientowałby się co do moich prawdziwych intencji.
    Czy dobrze rozumiem?
    I jeszcze, jeśli mogę spytać,
    jak poznać "wypadek mniejszej wagi"?