    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komputer i komornik
    Date: 12 May 2004 23:39:11 +0200

    > Czy jesli sprzedam koledze mój komputer, czyli podpisze z nim umowe, zwykly
    > podpis i juz, to jak wejdzie mi komornik do domu czy rowniez zabierze
    > komputer, czy juz nie moze? Jesli moze, to co nalezy zrobic aby tego
    > uniknąć?

    nie oceniam Twoich zamiarow bo i faq grupy mowi, aby pomoc a nie oceniac.
    jezeli chcesz sie zabezpieczyc przed komornikiem to mozesz spisac umowe
    sprzedazy. musisz jednak udac sie do urzedu skarbowego aby zaplacic podatek
    od czynnosci cywilnoprawnych. jesli kwote ustalicie na do 1000 pln to
    oplate wniesiesz w postaci znakow skarbowych na sume 11 pln. jesli jednak
    ustalicie wartosc umowy na wiecej niz 1000 pln to podatek wyniesie 2% kwoty
    i bedziecie musieli wypelnic druk PCC-1.

    musicie takze w obu przypadkach zostawic fotokopie umowy w US.

    aby uniknac oskarzenia, ze pozbywasz sie majatku lepiej jest spisac umowe
    tak, ze kolega kupil komputer od osoby trzeciej a nie od Ciebie. tak jest
    bezpieczniej. ale decyzje musisz podjac sam.

    pozdr.
    marcin