  • 1. Data: 2012-01-27 10:47:07
    Temat: Komornik siadł na pensji mojego pracownika
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Komornik siadł na pensji mojego pracownika. A o jego problemach
    dowiedziałem się z pisma wysłanego do mnie. I teraz pytanie, bo chce
    pomóc jakoś biedakowi a suma, którą wisi bankowi jest naprawdę spora.
    Nie wiem nawet jak mógł dostać taki kredyt. Sam pracuje na 1/2 etatu
    więc jego pensja jest śmiesznie mała i tak nie będzie co wysłać
    komornikowi, ale tak czy inaczej dobrze by było gdyby zaczął jakoś
    regulować swój dług. Jak w tej sytuacji najlepiej dogadać się z komornikiem?

  • 2. Data: 2012-01-27 11:02:53
    Temat: Re: Komornik siadł na pensji mojego pracownika
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-27 11:47, PesTYcyD pisze:
> [...]
    > komornikowi, ale tak czy inaczej dobrze by było gdyby zaczął jakoś
    > regulować swój dług. Jak w tej sytuacji najlepiej dogadać się z

    Dać pracownikowi podwyżkę i wysyłać odpowiednie kwoty komornikowi.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-01-27 11:05:07
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy inaczej dobrze by było gdyby zaczął jakoś regulować swój dług. Jak w
    > tej sytuacji najlepiej dogadać się z komornikiem?

    a co chcesz dogadywac? ja tez chcialem ostatnio pomoc biedakowi to mi sie
    odwdzieczyl tym, ze mnie oszukal na ponad 900 euro.
    szybko sie zreflektowalem i pomoglem komornikowi ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2012-01-27 11:20:51
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przy umowie o pracę Twój pracownik ma dość sporą kwotę wolną od zajęcia
    komorniczego.

    Tak na marginesie to jeszcze jeden minus umów tzw. "śmieciowych", o dzieło i
    zlecenia - zwykle zajmą wszystko i nie masz co jeść.

    -----

  • 5. Data: 2012-01-27 11:33:52
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

> [...]
    > komornikowi, ale tak czy inaczej dobrze by było gdyby zaczął jakoś
    > regulować swój dług. Jak w tej sytuacji najlepiej dogadać się z

    A wchodzi w rachubę prywatna pożyczka na spłatę całej zaległości?
    Bo to by pomogło uniknąć narastania odsetek i kosztu komornika.

    mjk

  • 6. Data: 2012-01-27 13:16:02
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Tak na marginesie to jeszcze jeden minus umów tzw. "śmieciowych", o dzieło
    > zlecenia - zwykle zajmą wszystko i nie masz co jeść.

    ... i DG, o ile jestem na bieżąco.

    --
    Włodek

  • 7. Data: 2012-01-27 13:55:11
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 11:47:07 +0100, PesTYcyD napisał(a):

> [...]
    > komornikowi, ale tak czy inaczej dobrze by było gdyby zaczął jakoś
    > regulować swój dług. Jak w tej sytuacji najlepiej dogadać się z komornikiem?

    Wielkość etatu ma znaczenie tylko dla obliczenie kwoty wolnej od zajęć, a
    ta istnieje w przypadku zajęć niealimentacyjnych. Akurat ta egzekucja
    "niespłaconego kredytu" to ta która łapie się pod kwotę wolną.
    Jeżeli gościu pracuje na 1/2 etatu i nie zarabia więcej niż 750zł brutto -
    to nie możesz mu potrącić ani grosza (to w szybkim uproszczeniu).
    No chyba że na 1/2etatu zarabia on 4000 brutto to zmieni postać rzeczy :)

    jak będziesz miał problemy z obliczeniem kwoty wolnej (kwoty która możesz
    potrącić) to się odezwij - podrzucę link do kalkulatorka :)

  • 8. Data: 2012-01-27 15:31:03
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    BTW jeśli dochód jest z innego tytułu niż umowa o pracę, to dłuznik może się
    ubiegać o zwolnienie części dochodu z zajęcia wskazując, że jest to jedyne
    źródło dochodu dłuznika i ze nie ma innych środków do życia.
    Znacie może szczegóły?

  • 9. Data: 2012-01-27 22:08:14
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Tak na marginesie to jeszcze jeden minus umów tzw. "śmieciowych", o dzieło i
    > zlecenia - zwykle zajmą wszystko i nie masz co jeść.

    To jest inny rodzaj umowy, a nie umowa śmieciowa. Trzeba to rozróżniać.
    A nie może być tak jak napisałeś, bo przecież rezultat prosty do
    przewidzenia. W drugim miesiącu nie będzie po takim ruchu już czego
    ściągać, bo pracownik:

    - umrze
    - ucieknie
    - przejdzie na zasiłek

    --
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2012-01-27 22:17:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.01.2012 23:08, Karol Y pisze:

> [...]
    > A nie może być tak jak napisałeś, bo przecież rezultat prosty do
    > przewidzenia. W drugim miesiącu nie będzie po takim ruchu już czego

    A w przypadku etatu z odpowiednio niską pensją pracownik będzie
    pracował,a komornik dostanie figę, bo cała pensja pracownika jest wolna
    od zajęcia ;)