  • 1. Data: 2007-08-26 17:14:08
    Temat: Komornik i procenty
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Wiem, że komornik pobiera 15 procent od ściągniętej kwoty. Wyczytałem
    gdzieś, że powinien pobierać owe 15 procent proporcjonalnie do tego co
    udało mu się ściągnąć.

    Otóż w sprawie o zaległe alimenty (zaległość 6000 zł) udało się
    komornikowi 2 razy ściągnąć z pensji dłużnika 450 zł. Przy czym matce
    dziecka wypłacił raz w tym miesiącu 200 zł. Wygląda mi to na pobranie
    należnych komornikowi procentów zanim wypłacił cokolwiek matce.

    I nie byłoby sprawy gdyby nie fakt, że ojciec dziecka przyszedł
    dogadywać się - chce zapłacić całość zaległej kwoty od ręki żeby pominąć
    opłaty od komornika. Tylko, że jeśli komornik pobrał sobie odsetki od
    razu to dogadywanie się traci sens - bo nawet jeśli zrezygnujemy z usług
    komornika to ojciec dziecka nic na tym nie zyskuje.

    Jutro idziemy do tegoż komornika po wyjaśnienia. Czy ktoś mógłby mi
    potwierdzić z ewentualnym wskazaniem paragrafu, że komornikowi nie wolno
    pobierać należnej mu prowizji PRZED rozpoczęciem wypłacania pieniędzy?
    Być może coś się zmieniło i wizyta u komornika traci sens.