  • 1. Data: 2005-05-23 17:19:32
    Temat: Komornik i ROR
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Mam takie pytanie: delikwent ma rachunek ROR z przyznanym limitem
    kredytowym. Na rachunku jest stan bliski zera. Czy w razie zajęcia ROR przez
    komornika może on zabrać tylko to, co jest na plusie, czy też może wybrać do
    wysokości limitu kredytowego?
    Jacek

  • 2. Data: 2005-05-23 18:22:54
    Temat: Re: Komornik i ROR
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Jacek" <n...@w...pl> naskrobał/a w

    > Czy w razie zajęcia
    > ROR przez komornika może on zabrać tylko to, co jest na plusie, czy
    > też może wybrać do wysokości limitu kredytowego?

    Można zająć tylko to co jest powyżej trzykrotnej średniej krajowej.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kazda wyplata wynagrodzenia jest dzialaniem na szkode spólki, a tego prawo zabrania.

  • 3. Data: 2005-05-23 18:28:09
    Od: "Katarzyna Miernik" <m...@g...pl>

    Czyli np.5000 zł jest niesciągalne ? z rachunku bankowego ?

  • 5. Data: 2005-05-23 18:28:10
    Od: "Katarzyna Miernik" <m...@g...pl>

  • 4. Data: 2005-05-23 18:28:10
    Od: "Katarzyna Miernik" <m...@g...pl>

  • 6. Data: 2005-05-23 18:33:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Goomich napisał(a):

    > Można zająć tylko to co jest powyżej trzykrotnej średniej krajowej.

    A to pogląd wynikjacy z czego?

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2005-05-23 18:52:11
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > A to pogląd wynikjacy z czego?
    >

    > --
    > @ Johnson
    > --- za treść postu nie odpowiadam
    W każdym bnku jest tablica ogłoszeń. Na niej są napisane różne informacje. Jedna
    z nich brzmi mniej więcej ta. " Nie podlega zajęciu ...... do 3 krotnej średniej
    krajowej".
    Tomek

  • 8. Data: 2005-05-23 18:58:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > z nich brzmi mniej więcej ta. " Nie podlega zajęciu ...... do 3 krotnej średniej

    Już znalazłem. Rzeczywiście. Art 54 prawa bankowego. Ale to chyba
    obowiązuje całkiem od niedawna.

  • 9. Data: 2005-05-23 19:26:09
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > A to pogląd wynikjacy z czego?

    Z prawa bankowego, art. 54 par. 1.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I have been experimenting with Artificial Stupidity software and I guess it found my
    Internet connection.

  • 10. Data: 2005-05-23 19:35:08
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    No fajnie, ale nie odpowiadacie na moje pytanie.
    Przykładowo: na ROR mam 1000 zł plus 5000 limitu (czyli 1000 zł moje i 5000
    zł banku ale do mojej dyspozycji). Inaczej mówiąc: saldo księgowe =1000 zł a
    saldo dostępne = 6000 zł. Czy komornik może brać to co jest "poniżej zera",
    czyli jakby korzystać z mojego limitu, czy tylko bierze w granicach salda
    księgowego?