  • 1. Data: 2003-09-05 05:44:21
    Temat: Re: Umowa - zlecenie
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    Witam,

    Ustaw sobie czas...

    > Po wejsciu na teren pracy loguje sie w trzech miejscach, uruchamia komputer,
    > system, program.. to wszytko zajmuje czas. Pracodawca liczy czas pracy od
    > momentu włączenia telefonu mimo ze dziewczyna wykonala juz 'milion" innych
    > poczłaniajacych czas czynnosci. Powoduje to ze aby pracowac od 7.00 trzeba
    > byc w pracy o 6.40.

    Niech nie wylacza na noc komputera... W ogole wg mnie to jest bez sensu, ale co
    poradzisz?

    > Czy rzeczywiscie tak reguluja to przepisy?
    > I jeszcze sprawa przerw, jaka przerwa przysługuje osobie pracujacej na
    > zmianie 10 godzin. Chodzi mi o czas trwania przerwy.

    Jak pracuje przy komputerze to sa przepisy BHP. Ma prawo do przerw i to
    czestych. Jesli pamietam jest to 5 minut co w ciagu kazdej godziny. No i
    oczywiscie przerwa na posilek - chyba tez jest ustawowa?

    Pozdrawiam,

    Roland

  • 2. Data: 2003-09-05 07:14:36
    Temat: Umowa - zlecenie
    Od: "Mietek" <s...@c...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnosnie naliczania czasu pracy w przypadku trwania umowy
    zlecenia
    Otoz dziewczyna pracuje w kancelarii gdzie czas pracy naliczany jest moim
    zdaniem nieco dziwacznie
    dziekuje za informacje i pozdrawiam.
    Mietek

  • 3. Data: 2003-09-05 07:57:32
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie odnosnie naliczania czasu pracy w przypadku trwania umowy
    > zlecenia

    Mam wrażenie, że to jest de facto umowa o pracę.

    > Czy rzeczywiscie tak reguluja to przepisy?

    W przypadku umowy zlecenia chyba żadne przepisy nie mają zastosowania -
    zleceniobiorca robi jak chce, byleby zlecenie zostało wykonane zgodnie z
    umową (jakość, termin itp.).

    Jak ma wątpliwości to może zwrócić się do PIP, ale wtedy pewnie będzie
    musiała poszukać sobie innego zajęcia...

    Alek

  • 4. Data: 2003-09-05 13:47:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Umową zlecenie raczej nie można określić wymaganego czasu pracy. Bo jak
    stanie się on wymagany, to taka umowa w połączeniu, że pewnie ma obowiązek
    osobiście świadczyć usługę i dostaje za to wynagrodzenie staje się umową o
    pracę.