  • 1. Data: 2007-10-15 12:37:03
    Temat: Komornik a pensja pracownika - 2 pytania inne niż zwykle
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Witam.
    Mam 2 pytania, nie znalazłem w wyszukiwarce odpowiedzi:
    1) Rok temu komornik przysłał do zakładu pracy żony wniosek o zajęcie pensji.
    Żona krótko wcześniej poszła na wychowawczy, na którym miała być 3 lata. Ale
    wróciła już teraz do pracy.
    Czy komornik musi jeszcze raz wysłać pismo, żeby zakład pracy część pensji
    (jaka to część, jeśli na rękę jest 1300 zł, ktoś wie?) wysłał do komornika?
    Czy może zakład pracy jest zobligowany z mocy prawa pismem sprzed roku i sam
    do komornika napisać musi?
    2) Przy odprawie 3-miesięcznej (wypowiedzenie), w kontekście tego że część
    zabierze komornik czy w sensie kwoty "na rękę" jest różnica w odniesieniu czy
    weźmie się tę "odprawę" jednorazowo za 3 m-ce, czy 3x po 1 m-cu?

    Jeśli ktoś wie, uprzejmie prosiłbym o pomoc w odpowiedzi na te pytania;)

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2007-10-15 19:00:26
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    kredytobiorca pisze:
> [...]
    > Czy może zakład pracy jest zobligowany z mocy prawa pismem sprzed roku i sam
    [cut]

    zakład pracy jest zobligowany potrącić pieniadze i wysłać do komornika,
    komornik zabierze 50% z wyłączeniem kwoty wolnej od potrąceń czyli 936zł
    brutto ( jeśli dostaje 1300 na rękę to weźmie około 500 - 600 zł)

  • 3. Data: 2007-10-15 19:00:29
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    On 15 Paź, 14:37, "kredytobiorca" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Żona krótko wcześniej poszła na wychowawczy, na którym miała być 3 lata. Ale
    Ma obowiązek

> [...]
    > Czy może zakład pracy jest zobligowany z mocy prawa pismem sprzed roku i sam
    1300- kwota wolna od zajęcia= x, x/2 = 1/2x czyli dostanie kwotę
    wolna od zjęcia ok 940 brutto (netto nie wiem ile) + 1/2 z nadwyzki

    > 2) Przy odprawie 3-miesięcznej (wypowiedzenie), w kontekście tego że część
    > zabierze komornik czy w sensie kwoty "na rękę" jest różnica w odniesieniu czy
    > weźmie się tę "odprawę" jednorazowo za 3 m-ce, czy 3x po 1 m-cu?

    prawdopodobnie 1/2 z odprawy

    > Jeśli ktoś wie, uprzejmie prosiłbym o pomoc w odpowiedzi na te pytania;)
    >
    > Pozdrawiam serdecznie.
    >
    > --

    Kodeks pracy, Rozdział II, Ochrona wynagrodzenia za pracę, art.87 i
    natępne

  • 4. Data: 2007-10-15 19:50:48
    Temat: Z całym szacunkiem...
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Ale widzę tutaj dwie wersje - kwota wolna jest wolna (tutaj się obydwoje
    zgadzacie), ale:
    1) połowę nadwyżki weźmie komornik
    czy
    2) całą nadwyżkę weźmie komornik?
    Albo czegoś nie zrozumiałem?

    I jeszcze jedno pytanie - odnośnie odprawy nie rozumiem odpowiedzi, że "weźmie
    1/2 odprawy": ale w którym z przypadków, ewentualnie czy jest to bez znaczenia
    (nie wydaje mi się)?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!