  • 1. Data: 2007-10-15 12:31:35
    Temat: emerytura pracownika - błąd pracodawcy
    Od: Wiola <s...@g...com>

    Interesuje mnie sprawa obowiązków pracodawcy przy kompletowaniu
    dokumentacji emerytalnej dla pracownika. A bardziej nawet same
    konsekwencje związane z ich niedopatrzeniem. Będę wdzięczna za pomoc.
    Wyjasnię pokrótce problem:

    Pracownik kilka lat temu przechodził na emeryturę. Skompletowałam mu
    dokumenty, sporządziłam tez zaświadczenie o zatrudnieniu, dołączyłam
    RP-7. Wypełniłam wniosek do ZUS wraz z wymaganymi załacznikami,
    przedłożyłam go pracownikowi do podpisania. Wydawało mi się że
    dopełniłam wszystkich obowiązków. Pracownik zorientował się w tym roku
    iż nie doliczono mu okresu studiów do okresów nieskładkowych. A nie
    doliczono mu ponieważ do dokumentacji nie został dołączony żaden
    dokument poświadczający okresy studiowania. Pracownik nie wiedział że
    może wykazać okres studiów, ja pewnie powinnam była wiedzieć ale
    niestety wtedy nie wiedziałam :(. Przy okazji kompletowania dokumentów
    pracowników do kapitału początkowego doczytałam że można zaliczac
    okresy studiów. Od tamtej pory przechodzących na emeryturę ścigam aby
    dostarczali takowe dokumenty.

    Obecnie tamten pracownik dostraczył do ZUS zaświadczenie z uczelni.
    Przeliczono mu emeryturę ponownie. Jednak on pyta o wyrównanie za
    poprzednie lata. Podejrzewam że ZUS nie ma podstaw do wyrównania
    emerytury. Kiepsko się z tym wszystkim czuję. Mam poczucie że to ja
    powinnam mu wyrównać straconą kwotę :I.

    I pytanie w związku z powyższym:
    Czy ww. pracownik może podjąć jakies kroki w celu uzyskania wyrównania
    od pracodawcy, badź bezpośrednio ode mnie, i czy ma na to jakieś
    szanse?

  • 2. Data: 2007-10-15 12:44:28
    Temat: Re: emerytura pracownika - błąd pracodawcy
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 15 Oct 2007 12:31:35 -0000, Wiola napisał(a):

    > Kiepsko się z tym wszystkim czuję. Mam poczucie że to ja powinnam mu
    > wyrównać straconą kwotę :I.

    A kto podpisuje się pod wnioskiem o emeryturę?
    Kto występuje?
    Czy Ty chcesz ponosić odpowiedzialność jak jakiś kolo nie dostarczy Ci
    świadectw pracy za jakiś okres, które potem w cudowny sposób znajdzie?
    Czy na prawdę każdemu trzeba podcierać tyłek?
    To interes "pracownika" który się stara o jakieś świadczenie - sprawdzenie
    czy jet komplet dokumentów. No chyba że jest to osoba ubezwłasnowolniona ;)

  • 3. Data: 2007-10-15 12:49:47
    Od: Herald <h...@o...eu>

    http://kadry.infor.pl/emerytury/145/51452.html

  • 4. Data: 2007-10-16 08:47:34
    Od: Wiola <s...@g...com>

    On 15 Paź, 14:49, Herald <h...@o...eu> wrote:

> [...]
    > czy jet komplet dokumentów. No chyba że jest to osoba ubezwłasnowolniona ;)

    Nie jest ubezwłasnowolniona ;)
    Dzięki za pocieszenie, faktycznie niewiele mi już brakuje żeby
    pracownikom tyłki podcierać heh. Muszę poćwiczyć asertywność w
    niektórych sprawach.
    Pozdrawiam.