  • 1. Data: 2005-10-16 12:21:45
    Temat: Kolizja drogowa - ucieczka sprawcy - co z ubezpieczeniem
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Nastąpiła kolizja drogowa ( szczegóły nie są istotne ) w wyniku której
    samochód odniósł poważne uszkodzenia. Sprawca się nie zatrzymał i zbiegł.
    Na szczęście nikomu nic się nie stało. Uszkodzony pojazd nie posiada AC.
    Wezwana natychmiast policja ( przez nr 112 ) przyjechała dopiero po ok 1,5
    godziny. Orzeczenie policjantów - spraca kolizji NN.

    Weszłem na strony Ubezpieczoniowego Funduduszu Gwarancyjnego i wyczytałem,
    że odpowiada on za szkody spowodowane przez sprawców nie posiadających OC
    oraz w sytuacji gdy sprawca nie jest znany - ale przy tej pozycji jest
    dopisek : "tylko szkody osobowe".
    Czy przez to należy rozumieć, że nie odpowiadają za szkody w pojeżdzie w
    wypadku ucieczki sprawcy ?

    Ewentualnie od kogo dochodzić roszczen w takiej sytuacji ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 2. Data: 2005-10-16 14:15:13
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ewentualnie od kogo dochodzić roszczen w takiej sytuacji ?

    Ewentualnie to od siebie.

    --
    R.

  • 3. Data: 2005-10-16 16:11:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mieczysław napisał(a):

    > Czy przez to należy rozumieć, że nie odpowiadają za szkody w pojeżdzie w
    > wypadku ucieczki sprawcy ?

    Swojego czasu ludzkość wymyśliła ubezpieczenia majatkowe - od sił
    wyższych i nieznanych sprawców. Bo jak sprawca jest znany, to i tak
    zapłaci.

    M.

  • 4. Data: 2005-10-17 07:39:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mieczysław napisał(a):

    > Ewentualnie od kogo dochodzić roszczen w takiej sytuacji ?

    Od sprawcy niestety...
    Jak go nie znajdziesz to od nikogo (od siebie).