  • Data: 2015-08-25 16:04:27
    Temat: Kolizja drogowa - czy może nie być sprawcy?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Kilkanaście miesięcy temu miałem kolizję drogową. Straty materialne
    niewielkie - otarcia lakieru. Na miejscu nie doszliśmy do porozumienia z
    drugim kierowcą. Drugi kierowca przesłał pisemne zawiadomienie do
    Policji. Policja przeprowadziła postępowanie i zaproponowała mi mandat
    500 zł + 6 pkt. karnych - odmówiłem przyjęcia mandatu i pkt. Policja
    przesłała wniosek o ukaranie do sądu. W postępowaniu nakazowym
    otrzymałem od sądu karę 380 zł (łącznie z kosztami postępowania). Ale
    nadal uważałem, że niesłusznie. Odwołałem się, sąd przeprowadził
    postępowanie z rozprawami itp. Wyrok - jestem niewinny. Jeżeli Policja
    się nie odwoła, to wyrok uprawomocni się na parę dni.
    Teraz pytanie - jeśli wyrok się uprawomocni, to czy mogę złożyć wniosek
    o odszkodowanie za te rysy, na mojej karoserii z polisy drugiego
    kierowcy? Jeśli tak, to dostanę odszkodowanie bez dalszych ceregieli,
    czy też sprawa zacznie się od nowa? Sąd nie uznał przecież drugiego
    kierującego sprawcą, a jedynie mnie uniewinnił. Do tej pory nie usunąłem
    szkody, jeżdżę z porysowanym błotnikiem, ale gdyby była możliwość
    naprawy błotnika na koszt ubezpieczalni drugiego kierowcy, to bym to
    naprawiał.