  • 11. Data: 2004-08-05 19:27:11
    Temat: Re: Kodesk karny i kara śmierci
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:ceu028$h1g$1@fargo.cgs.pl...

    > Popieram tę prośbę! :)

    Paragraf 22 "Prawa Kaduka". I spróbuj się od tego pośmiertnie odwołać;)))
    Nie wiem czy istnieje na świecie armia, w której za dezercję w czasie wojny
    nie groziła by czapa. Prawo karne jako takie możesz wtedy sobie...wiesz
    gdzie wsadzić.

    Pzdr
    Leszek

  • 12. Data: 2004-08-05 19:29:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Paragraf 22 "Prawa Kaduka". I spróbuj się od tego pośmiertnie odwołać;)))
    > Nie wiem czy istnieje na świecie armia, w której za dezercję w czasie wojny
    > nie groziła by czapa.

    To ilu dezerterów np. w czasie wojny w Wietniamie uśmiercono (oczywiście
    w Stanach)?

    KG

  • 13. Data: 2004-08-05 19:39:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > To ilu dezerterów np. w czasie wojny w Wietniamie uśmiercono (oczywiście
    > w Stanach)?

    Zgodnie z zasadami ekonomii, wożenie tchórzy do USA byłoby nieopłacalne. Od
    tego jest sąd polowy, a najlepiej pistolet dowódcy. Podnosi to znacząco
    morale pozostałych;))O ilu skazanych za takie "morderstwo" oficerach
    słyszałeś? :)) Bo przypadków zastrzelenia uciekających żołnierzy było na
    pęczki.

    Pzdr
    Leszek

  • 14. Data: 2004-08-05 20:03:45
    Od: Dredd<...@...pl>

    >O ilu skazanych za takie "morderstwo" oficerach
    > słyszałeś? :)) Bo przypadków zastrzelenia uciekających żołnierzy
    było na
    > pęczki.

    Nadal będę się upierał że to działanie w kontratypie (i dlatego nie
    powinno dochodzić do skazań) a nie wykonywanie kary śmierci.

    Dla jasności dorzucam przepis k.k.:

    Art. 319. § 1. Nie popełnia przestępstwa żołnierz, gdy w wypadku
    nieposłuszeństwa lub oporu stosuje środki niezbędne w celu
    wymuszenia posłuchu dla rozkazu, do którego wydania był uprawniony,
    jeżeli okoliczności wymagają natychmiastowego przeciwdziałania, a
    posłuchu dla rozkazu nie można osiągnąć w inny sposób.
    § 2. W razie przekroczenia granic ostatecznej potrzeby sąd może
    zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 15. Data: 2004-08-06 12:55:35
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Dredd napisał(a):

    > To nie jest za bardzo na temat:)
    > Piszesz tu raczej o kontratypie ostatecznej potrzeby (patrz część
    > wojskowa k.k.) a nie o karze śmierci jako rodzaju kary za przestępstwo
    > Idąc tokiem Twojego rozumowania - jeśli napadinęta przez bandytę
    > ofiara broni się i zabija napastnika to przecież nie jest to argument w
    > dyskusji o tym, że polskie prawo dopuszcza karę śmierci

    Witam
    Zgadzam sie jak najbardziej ... nie mozna rozpatrywac sprawy kary
    smierci w kategoriach przepisow wojskowych. Po za tym odwolywanie sie do
    sytuacji w ktorej kraj jest w stanie wojny nie jest konieczne. Zolnierz
    w czasie pokoju, podczas pelnienia sluzby wartowniczej, moze w
    majestacie prawa "rozstrzelac" intruza ktory nie zastosowal sie do jego
    polecen, jezeli tylko postepowal zgodnie z procedura. I nikt nie bedzie
    przeciez tego rozpatrywal w kategoriach zastosowania KS w trybie
    doraznym. Takiego zolnierza nikt nie bedzie za to sadzil. Dostanie
    jeszcze pochwale i urlop. Szkoda ze MON nie udostepnia satystyk, ciekaw
    jestem jaki procent zastrzelonych przez wartownika osobnikow stanowili
    pijani oficerowie ktorym wydawalo sie nieobowiazuje ich regulamin sluzby
    wartowniczej ;) ale to juz off-topic.

    pozdrawiam
    ag

    --
    :: /||\| | /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...
    . .. :: :: /\||/| |/\|| | :: :: .. . (rot-13) n...@x...arg

  • 16. Data: 2004-08-07 07:45:23
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    gazebo wrote:

    [...]

    dzieki za opinie
    --
    careful with this axe Eugene!

  • 17. Data: 2004-08-07 14:56:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004, Dredd wrote:
    [...]
    >+ Nadal będę się upierał że to działanie w kontratypie (i dlatego nie
    >+ powinno dochodzić do skazań) a nie wykonywanie kary śmierci.

    Wiesz... jak przypasować to do akcji "uciekał, upadł, znowu
    uciekał, upadł i tak 15 razy ... - a to dobrze !" to rozumiem
    że mamy właściwy obraz kiedy prawo jest SKUTECZNE.
    Z kontratypami jak rozumiem... :] Po prawdzie nie wiem czy to
    jest CEL stanowienia przepisów ;)

    pozdrowienia, Gotfryd