  • 1. Data: 2004-08-05 05:48:23
    Temat: Zachowek-czy spadkobierca może zmniejszyć ..
    Od: "Pyton" <r...@t...pl>

    Witam

    Jestem jedynym ustawowym spadkobiercą, lecz nieżyjąca babcia wszystko w
    testamencie zapisała na osobę trzecią.
    Należy mi się zachowek.
    - Czy bratanica ma prawo zmniejszyć wartość zachowku - "równowartość połowy
    spadku" mówiąc, że pokryła koszty pogrzebu oraz koszty wzniesienia pomnika, w
    wyniku czego otrzymam mniejszy zachowek?
    - Czy "równowartość połowy spadku" = (część babci + 1/4 część drugiego
    nieżyjącego męża) /2.

    Bardzo dziękuję, pozdrawiam
    Przemysław

  • 2. Data: 2004-08-05 08:18:45
    Temat: Odp: Zachowek-czy spadkobierca może zmniejszyć ..
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Czy bratanica ma prawo zmniejszyć wartość zachowku - "równowartość połowy
    > spadku" mówiąc, że pokryła koszty pogrzebu oraz koszty wzniesienia
    pomnika, w
    > wyniku czego otrzymam mniejszy zachowek?

    koszty pogrzebu wchodzą do długów spadkowych, tj. wartość spadku pomiejszona
    o jest o te koszty

    > - Czy "równowartość połowy spadku" = (część babci + 1/4 część drugiego
    > nieżyjącego męża) /2.

    jako wnukowi należy ci się połowa wartości udziału spadkowego. Z tym
    udziałem to jest tak, że się dolicza/odlicza różne darowizny, uwzględnia
    spadkobierców niegodnych a innych nie uwzględnia itd. więc wszystko zależy
    od twojej sytuacji, ale generalnie nalezy ci się połowa majątku babci w
    chwili jej śmierci

    brett