  • 1. Data: 2002-07-09 06:18:05
    Temat: Kodeks ruchu drogowego i nie tylko...
    Od: "fan" <f...@p...onet.pl>

    Kodeks ruchu drogowego mowi wyraznie, ze nie wolno uzywac sygnalow
    dzwiekowych na terenie zabudowanym. Jedynym wyjatkiem jest ostrzezenie przed
    niebezpieczenstwem.
    Jak to sie dzieje, ze firma Family Frost - prowadzaca handel obwozny lodami
    stosuje syganal dzwiekowy (nawiasem mowiac stasznie wkurzajacy)?
    Podobno maja jakiekies pozwolwnie od jakiegos ministra - tak twierdzil jeden
    z kierowcow tej firmy, gdy go zapytalem jak to jest. Gdy zapytalem o wiecej
    szczegolow nabral wody w usta, a pozwolenia nie mial. Ciekawe jest na jakiej
    podstawie policja nie wypisuje im mandatow?
    Na moj rozum, to pozwolenie nawet od Premiera jest niczym w porownaniu do
    ustawy.... Idac dalej, mniemam, ze zadnego pozwolenia nie ma; bo jak
    minister moze wydac komus pozwilenie lamiace inne przepisy, a poza tym
    bijace w moja wolnosc osobista (nie chce tego sluchac - a musze)
    Idac dalej, moze ja moglbym tez dostac pozwolenie na glosne sluchanie muzyki
    po 22.00? kto moze wydac takie pozwolenie.
    Jak to jest z tymi sygnalami dzwiekowymi moze ktos potrafi logiczne
    rozwiazac ten problem?

    Pozdrwaiam A. Danilkiewicz

  • 2. Data: 2002-07-12 17:20:38
    Temat: Re: Kodeks ruchu drogowego i nie tylko...
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "fan" <f...@p...onet.pl> napisał:

    >Kodeks ruchu drogowego mowi wyraznie, ze nie wolno uzywac sygnalow
    >dzwiekowych na terenie zabudowanym.
    A dokladnie prawo o ruchu drogowym i na 'obszarze', nie 'terenie'

    >Podobno maja jakiekies pozwolwnie od jakiegos ministra
    Opowiadaja ci bajki. Zaden minister nie ma takich uprawnien, a kto
    może w przypadku wykorzystywania drogi w sposób szczególny znajdziesz
    w art. 65 PoRD.

    >Ciekawe jest na jakiej podstawie policja nie wypisuje im mandatow?
    Ciekawe czy ktos zglosil ten fakt Policji ?

    >Jak to jest z tymi sygnalami dzwiekowymi moze ktos potrafi logiczne
    >rozwiazac ten problem?
    Zgłosic na Policje i zadac zajecia sie problemem. Przeszkadza to chyba
    nie tylko tobie ....

    Artur Golański
    http://www.kki.net.pl/~artgol/kodeks