    From: "Bartek" <b...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kodeks pracy i pracodawca vs pracownik
    Date: Wed, 4 Jun 2003 19:05:26 +0200

    Witam
    Jestem zatrudniony w firmie X na 1 etat.
    1. Ile należy się przerwy w trakcie normalnych 8 godzin pracy i czy czas
    przebrania mycia też jest w to wliczony. Czy liczy się to od momentu
    przekroczenia bramy zakładu do jej opuszczenia?
    2. Pomimo iż jestem zatrudniony na 1 etat to pracuje co dzień 9 godzin bo
    niby "odrabiamy soboty". Wiem że to nie prawidłowo i czym tu się podeprzeć,
    a jeśli już tak ma być to co mi się należy lub czy to powinno być jakoś
    uwzględnione w umowie np 1 1/8 etatu?
    3. Po ilu m-cach należy mi się urlop i ile?
    4. Czy jeśli w umowie mam napisane praca poza terenem zakładu, a ja więcej
    pracuje na terenie zakładu w czymś przeszkadza lub mi szkodzi. Czy lepiej
    abym miał napisane coś innego.
    5. Czy jeśli mam w umowie napisane praca poza terenem zakładu, a jeśli coś
    zepsuję pracując na terenie zakładu to czy pracodawca ma prawo mi to
    potrącić z pensji.
    6. Czy nadgodziny muszą być rozpisane na odcinku, czy wystarczy premia
    uznaniowa
    Pozdrawiam
    Bartek
    p.s. Dziękuję za wszelkie porady i odwołanie się do aktów prawnych