  • 1. Data: 2008-05-31 19:14:19
    Temat: Kocioł CO/CW a wkład kominowy
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    witam,
    czy w przypadku kotła dwufunkcyjnego CO/CW gazowego istnieje obowiązek
    montowania w przewodze kominowym tzw. wkładu kominowego z kwasiaka?
    Pytam, gdyż u nas w bloku wszyscy mają takie wkłady, a jeden sąsiad nie ma i
    nie chce montować. Obawiamy się o ściany i spaliny.

    Jeśli jest to proszę o podstawę w przepisach.

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2008-05-31 20:00:57
    Temat: Re: Kocioł CO/CW a wkład kominowy
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > nie ma
    > i nie chce montować. Obawiamy się o ściany i spaliny.

    Z takim pytaniem to do mistrza kominiarskiego. Przeważnie taki wkład
    jest konieczny, bo zwykły przewód dymowy nie jest odporny na działanie
    spalin z kotła gazowego. Ale może u was jest inaczej i np. wszyscy
    powkładali te rury z nadgorliwości?
    Sąsiad przed zainstalowaniem kotła powinien mieć opinię kominiarską
    i budowlaną, zgłoszenie do starostwa, odbiór instalacji przez
    kominiarza i gazownię. Jeśli zainstalował kocioł bez zgłoszenia albo
    instalację zrobił niezgodnie z projektem i ktoś to odebrał to ktoś
    może mieć kłopoty. Wszystkie te kwestie sprawdzić może powiatowy
    nadzór budowlany - idź tam i zgłoś.

  • 3. Data: 2008-05-31 20:59:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 May 2008, Piter S. wrote:

    > witam,
    > czy w przypadku kotła dwufunkcyjnego CO/CW gazowego istnieje obowiązek
    > montowania w przewodze kominowym tzw. wkładu kominowego z kwasiaka?

    IMVHO trzeba pytanie uzupelnić: "i czy obowiązuje również wtedy, jeśli
    ktoś miał instalację wykonaną przed zmianą przepisów".
    Mam rury, ale kiedyś (dawno) obowiązku nie było, można było używać
    innych środków (tej pofałdowanej rury z cienkiego metalu, jak toto
    się zwie...)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-06-02 21:14:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Mam rury, ale kiedyś (dawno) obowiązku nie było, można było używać
    > innych środków (tej pofałdowanej rury z cienkiego metalu, jak toto

    Przede wszystkim, jeśli komin był przygotowany do pieca gasowego, to mógł
    mieć wkąłdki ceramiczne. Wówczas nie ma potrzeby wkładania rur.

  • 5. Data: 2008-06-03 16:15:04
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0805312257580.3024@quad...

    > Przede wszystkim, jeśli komin był przygotowany do pieca gasowego, to mógł
    > mieć wkąłdki ceramiczne. Wówczas nie ma potrzeby wkładania rur.

    Nie, komin był pod kuchenki węglowe. To jest zwykły komin bez wkładu.
    Instalacja gazowa została montowana w 99 roku.

    --
    Piotr