  • 1. Data: 2009-03-31 09:28:50
    Temat: Klauzula - czy to skrot myslowy?
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Witam,

    tlumacze tekst z polskiego, jakis polski obywatel jest winien niewielka
    sume, ale znajduje sie teraz poza Polska. Wiec teraz trzeba te sume od
    niego sciagnac.

    "Dłużnik nie zastosował się do doręczonego mu wezwania wobec czego
    konieczne jest nadanie klauzuli i przymusowe wykonanie wyżej
    wymienionego postanowienia."

    Chodzi mi o "nadanie klauzuli". Klauzula to moim zdaniem ogolne slowo i
    moze dotyczyc roznych spraw. Czy w polskim prawniczym slangu slowo
    "klauzula" oznacza "klauzula wykonalnosci"? A moze chodzi o cos innego?

    Ludek

  • 2. Data: 2009-03-31 09:44:14
    Temat: Re: Klauzula - czy to skrot myslowy?
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Ludek Vasta pisze:

    > Chodzi mi o "nadanie klauzuli". Klauzula to moim zdaniem ogolne slowo i
    > moze dotyczyc roznych spraw. Czy w polskim prawniczym slangu slowo
    > "klauzula" oznacza "klauzula wykonalnosci"? A moze chodzi o cos innego?

    Chodzi o klauzulę wykonalnosci

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 3. Data: 2009-03-31 11:47:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o "nadanie klauzuli". Klauzula to moim zdaniem ogolne slowo i
    > moze dotyczyc roznych spraw. Czy w polskim prawniczym slangu slowo
    > "klauzula" oznacza "klauzula wykonalnosci"? A moze chodzi o cos innego?

    IMHO duzo zalezy od kontekstu - jesli, tak jak tutaj, sprawa dotyczy
    postepowania cywilnego i egzekucji dlugow, to tak, bez watpienia "klauzula"
    oznacza "klauzule wykonalnosci".
    W tekscie o charakterze ogolnoprawniczym, raczej samo slowo klauzula bez
    wskazania o jaka klauzule chodzi nie wystapi.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-01 08:34:27
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>