  • 1. Data: 2006-11-22 06:02:12
    Temat: Katastrofa w "Halembie" a wypowiedż premiera
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Po wczorajszej tragedii w kopalni "Halemba" i wypowiedzi premiera dla TVN24
    mam pytanie.

    Co za układ, patalogia dopuszcza by *górnika* dzielić na jednego czy
    drugiego????
    Premier w wywiadzie stwierdził że "...niestety, 15 z tych *górników*
    pracowało pod spółkami i nei ma osłon górniczych..."

    To ja się ku...a pytam:
    - kto i dlaczego dzieli *górników* na lepszych i gorszych????
    Czy o wykonywanym zawodzie, pracy świadczy szyld zatrudniającej firmy, czy
    też wykonywany zawód i jego specyfika, charakterystyka ????

    Wszak te spółeczki potworzone przez pociotków, byłych nadsztygarów,
    dyrektorów holdingów, zjednoczeń, kompań - żyją tylko z umów zawieranych z
    kopalniami. Więc jest to przemysł górniczy !!!!!!

    Nie mówię by instalator telefonów domagał się przywilejów np. energetyki z
    tego względu że zakąłdał telefon w gabinecie dyrektora energetyki - ale w
    przypadku górników jest jasne - ONI PRACUJĄ NA TYCH SAMYCH WARUNKACH co
    "górnicy z osłonami" ale za dużo gorsze pieniądze i bez osłon.

    Premier też w świetle jupiterów oświadczył że poszkodowani, ich rodziny,
    otrzymają pomoc - także finansową. Co za buta :((((

    Pamiętacie tragedię kiedy zawaliły się Katowickie Hale Targowe?
    Wtedy też członkowie rządu, jeden przez drugiego przed kamerami
    przekrzykiwali o "pomocy", "finansach" itp itd
    I co????
    Rodziny ofiar, poszkodowani muszą dochodzić swoich praw przed sądami!!!

    Nikt z tych co obiecywali nie zrobił by wywiązać się z obietnic które
    składali przed kamerami
    Przed kamerami fajnie pieprzyć głupoty - ale wywiązać się z nich - a po co?

    --
    Herbi
    22-11-2006 07:02:10

  • 2. Data: 2006-11-22 06:38:38
    Temat: Re: Katastrofa w "Halembie" a wypowiedż premiera
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy
    > też wykonywany zawód i jego specyfika, charakterystyka ????

    A ja mam pytanie takie. Jeżeli zjade te 1000m pod ziemię i naprawię tam
    gniazdko elektryczne to staję się automatycznie górnikiem i nabywam może
    jakiś przywilejów górniczych?
    Przypomnę, że ci co tam byli, nie wydobywali węgla tylko demontowali
    sprzęt.

    BTW - znam "górnika" którzy chyba nigdy nie byli pod ziemią....
    Oczywiście oprócz normalnej wysokiej pensji wszystkie "trzynastki",
    "czternastki", "piętnastki", "barbórki" itp dostaje....

    --
    pozdr
    p.

  • 3. Data: 2006-11-22 07:32:04
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > BTW - znam "górnika" którzy chyba nigdy nie byli pod ziemią....
    > Oczywiście oprócz normalnej wysokiej pensji wszystkie "trzynastki",
    > "czternastki", "piętnastki", "barbórki" itp dostaje....

    szesnastki i srastki, nawet nie wiesz o czym mowisz...

  • 4. Data: 2006-11-22 07:32:46
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy o wykonywanym zawodzie, pracy świadczy szyld zatrudniającej firmy, czy
    > też wykonywany zawód i jego specyfika, charakterystyka ????

    Niestety ale dokładnie tak jest.
    Kiedy powstawał układ zbiorowy pracy przedsiębiorstw górniczych zostały do
    niego wpisane wszystkie kopalnie i firmy górnicze. Układ ten gwarantuje
    m.in. wypłatę odszkodowań w przypadku śmierci górnika.
    Jeżeli powstała jakaś firma, która świadczy usługi górnicze, a nie jest
    wpisana do układu zbiorowego to nie podlega jego zapisom, a więc ludzie,
    którzy pracuja pod taka firmą, nie dostają barbórki, czternastki itp. rzeczy
    no i przede wszystkim odszkodowania pośmiertnego.
    Powstawanie takich firm to efekt ciągłego szukania oszczędności, ekonomii
    rynkowej i stałego ograniczania miejsc pracy w górnictwie. A teraz pan
    Poncyliusz chce jeszcze pozwalniać kolejnych specjalistów. Gratuluję temu
    panu pomysłów. Nalezy się przygotowac, że takich smutnych dni jak teraz w
    Rudzie Śląskiej będzie coraz więcej.
    [*]
    JJJ.

  • 5. Data: 2006-11-22 07:36:02
    Od: stern <s...@0...pl>

    Viking napisał(a):

    > szesnastki i srastki, nawet nie wiesz o czym mowisz...

    twierdzisz, że górnicy nie mają socjalu przewyższającego ich nominalne
    wynagrodzenia? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-11-22 07:44:36
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > twierdzisz, że górnicy nie mają socjalu przewyższającego ich nominalne
    > wynagrodzenia? ;)

    nie, napewno nie przewyzszajacy wynagrodze to raz a dwa i tak maja za malo
    a przedmowca jak chce sie madrzyc to niech przynajmniej wie o czym pisze a
    nie pierd... bez sensu byleby pierd... i niech wymienia gdzie te pieniadze
    sa ukryte a nie wymysla dodatkowe wynagrodzenia...

  • 7. Data: 2006-11-22 08:01:57
    Od: stern <s...@0...pl>

    Viking napisał(a):

    > nie, napewno nie przewyzszajacy wynagrodze to raz a dwa i tak maja za malo

    wszyscy mają za mało
    nikt ich nie zmusza do takiej pracy

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-11-22 08:04:59
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > szesnastki i srastki, nawet nie wiesz o czym mowisz...

    Dobrze wiem. Piszę o "górniku" z KGHMu.

    --
    pozdr
    P.

  • 9. Data: 2006-11-22 08:11:42
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Przypomnę, że ci co tam byli, nie wydobywali węgla tylko demontowali
    > sprzęt.

    Przy bezposrednim wydobyciu wegla to pracuje moze 10% pracownikow kopalni i
    moze 30% tych pod ziemia - reszta to ci od transportu, wentylacji,
    odwadniania, konserwacji, elektrycy, ci co obsluguja szyb i mase innych
    stanowisk. Gdybys chcial wg twojego klucza dzielic ich na gornikow i
    niegornikow to byloby to kompletne wariactwo.

    Cezar

  • 10. Data: 2006-11-22 08:15:37
    Od: ps <p...@g...pl>

    Viking napisał(a):
    (..)

    > nie, napewno nie przewyzszajacy wynagrodze to raz a dwa i tak maja za malo

    ja też mam za mało.

    (..)