  • 91. Data: 2020-01-29 11:05:04
    Temat: Re: Katastrofa
    Od: Kviat

    > W sprawach o wykroczenie nie stawia się w ogóle zarzutów.

    http://orzeczenia.strzelce.sr.gov.pl/content/$N/1550
    15450001006_II_W_000002_2013_Uz_2013-02-19_001

    "(...) tj. o wykroczenie z art. 92a kw

    I. uznaje K. D. za winnego popełnienia

    ****zarzucanego czynu****

    tj. wykroczenia z art. 92a kw i za to na podstawie art. 92a kw wymierza
    mu karę grzywny w wysokości 400 (czterystu) złotych"

    https://www.saos.org.pl/judgments/309311

    "(...) tj. o wykroczenie z art. 92a kw

    I. obwinionego M. O. uznaje za winnego

    ****zarzucanego mu wykroczenia****

    i za to na podstawie(...)"

    http://isp.policja.pl/isp/e-czytelnia/1631,Przyklady
    -zarzutow-do-wybranych-kategorii-wykroczen.html
    http://isp.policja.pl/download/12/1403/zarzuty.pdf

    "PRZYKŁADY ZARZUTÓW DO WYBRANYCH
    KATEGORII WYKROCZEŃ (materiał dydaktyczny)"

    "Materiał opracowany w Zakładzie Prawa Szkoły Policji w Słupsku"

    "(...)Jednym z najważniejszych elementów wniosku o ukaranie jest
    konkluzja (zarzut)."

    "(...)Główny nacisk położono na umiejętność budowania konkluzji jako
    zarzutu popełnienia określonego wykroczenia."

    Dyskusja z tobą nie ma żadnego sensu.
    EOT

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 92. Data: 2020-01-29 11:58:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 11:05, Kviat pisze:

    > http://orzeczenia.strzelce.sr.gov.pl/content/$N/1550
    15450001006_II_W_000002_2013_Uz_2013-02-19_001

    Zagadnienie normuje Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenie. Art.
    20: "Obwinionym jest osoba, przeciwko której wniesiono wniosek o
    ukaranie w sprawie o wykroczenie". Czynności wyjaśniające normuje art.
    54 i mogą one się składać z samej notatki urzędowej, a postępowanie
    formalnie się wszczyna dopiero wnioskiem o ukaranie do sadu (art. 57).

    Zatem o ile można mówić o jakimś tam zarzucie przed sądem, to nie na
    Policji. Zawartość wniosku określa art.57§2 kpow. Dopiero - stosownie do
    art. 82§2 wyrok zawiera kwalifikację prawną - wniosek zawiera tylko
    wskazanie czynu.

    Przy czym jest od tego wyjątek. Jak wina jest oczywista, a obwiniony o
    to poprosi, to policjant może mu wskazać ten artykuł, a obwiniony poddać
    się dobrowolnie karze. Nie musi wówczas iść do sądu.

    --
    Robert Tomasik

  • 93. Data: 2020-01-30 15:07:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 stycznia 2020 16:40:51 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Dodałbym jeszcze, że defibrylator jest od tego "żeby być na stanie" i
    > nie należy go używać, bo się zużyje i kto za to zapłaci, a poza tym nic
    > nie da a może zaszkodzić. No i hit "nie należy używać defibrylatora bo
    > jak jest w użyciu a ktoś inny może potrzebować, to jest problem".

    Padł już kiedyś pomysł aby pewne wypowiedzi Roberta gdzieś w jednym miejscu zbierać.
    Dla potomnych;)

    > I wyciągnąć wnioski.

    Na razie to mam taki wniosek że Robert do pewnych spraw podchodzi z pozycji swojego
    nosa.
    Poda byle jaki zarzut, będzie błędny to się zmieni
    Dla policjanta żaden problem(bo najwyżej się później zmieni) postawić zarzut
    pedofilstwa komuś kto na czerwonym przelazł. No może jeden papierek więcej do
    wypisania że zmienia zarzut
    Dla Kowalskiego który na czerwonym świetle przelazł i Robert postawił mu zarzut
    pedofilstwa a za dwa miechy zmienił na prawidłowy problemów trochę może wyniknąć

  • 94. Data: 2020-01-30 20:51:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z oskarżenia publicznego czy prywatnego?

    -----
    > Ja bym stawiał z art. 115. 2. Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r.o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych:
    > "Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub
    pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej
    > albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca
    taki utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie."

  • 95. Data: 2020-01-30 21:37:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.01.2020 o 20:51, ąćęłńóśźż pisze:

    > Z oskarżenia publicznego czy prywatnego?

    Nie jestem pewien, czy wiesz, o co pytasz. Z grubsza rzecz biorąc
    przestępstwa są ścigane "z oskarżenia publicznego" (większość), "na
    wniosek uprawnionego" (nieliczne i mają to wpisane w artykuł) oraz "z
    oskarżenia prywatnego" (bardzo nieliczne - chyba kilka). W praktyce
    każde Prokurator z ważnych względów może objąć ściganiem z oskarżenia
    publicznego.

    W tym konkretnym wypadku kluczowym jest artykuł 122 Prawa Autorskiego.
    Art. 115.2 przeze mnie zaproponowany, jako nieliczny w tej ustawie jest
    przestępstwem ściganym "z urzędu". Pozostałe są ścigane "na wniosek".
    Żadne nie jest ścigane "z oskarżenia prywatnego".

    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2020-01-30 22:57:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A tak swoją drogą z którego przepisu obywatel ma otwierać chatę o 6-tej czy o
    jakiejkolwiek innej?
    Korea Północna czy co?

    -----

  • 97. Data: 2020-01-30 23:04:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2020 o 22:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > A tak swoją drogą z którego przepisu obywatel ma otwierać chatę o 6-tej
    > czy o jakiejkolwiek innej?
    > Korea Północna czy co?

    Tak akurat jest chyba wszędzie. No głupio by było jakby można było łamać
    prawo i mieć policję w dupie. Problem w tym gdy policja tych uprawnień
    nadużywa (na przykład wpisując bzdury jako powód czynności).

    Z innej beczki. Mój dzielnicowy twierdzi, że nic się świrowi nie da
    zrobić, bo co policja ma zrobić jak on drzwi nie otwiera? Co więcej on
    jako dzielnicowy nie ma prawa prowadzić żadnej czynności dopóki nie
    będzie postępowania w sprawie. Żadnych czyli nie może przyjąć zgłoszenia
    ani na przykład rozpytywać. Uważam że pierdoli od rzeczy bo mandat za
    przechodzenie w miejscu niedozwolonym dostałem, mimo że nikt nie
    pofatygował się na komisariat mnie podpierdolić;)

    --
    Shrek

  • 98. Data: 2020-01-31 07:42:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No dobra, daj paragraf na otwieranie.
    We wszystkich znanych mi przypadkach policji w drzwiach dzwonili po prostu jak każdy
    i jak głąb otworzyłem (jakieś doręczenia się
    okazały sąd nie był pewien adresu), raz chyba w niedzielę o 21 ("a to w niedziele też
    chodzicie??)".

    -----

  • 99. Data: 2020-01-31 15:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Z innej beczki. Mój dzielnicowy twierdzi, że nic się świrowi nie da
    >zrobić, bo co policja ma zrobić jak on drzwi nie otwiera? Co więcej
    >on

    A moze go nie ma w domu :)

> [...]
    >będzie postępowania w sprawie. Żadnych czyli nie może przyjąć
    >zgłoszenia ani na przykład rozpytywać. Uważam że pierdoli od rzeczy

    Jakiego zgloszenia ?
    Bo moze i faktycznie nie moze prowadzic czynnosci bez podkladki,
    ale jak mu zglaszasz przestepstwo czy wykroczenie - to juz ma
    podkladke.

    No i chyba, ze dzielnicowy nie jest od przyjmowania zgloszen - ale to
    powinien powiedziec gdzie masz zglosic.

    >przechodzenie w miejscu niedozwolonym dostałem, mimo że nikt nie
    >pofatygował się na komisariat mnie podpierdolić;)

    Ale patrol widzial wykroczenie naocznie, a komendant kazal im
    patrolowac ten rejon :-)

    J.

  • 100. Data: 2020-01-31 20:38:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.01.2020 o 07:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > No dobra, daj paragraf na otwieranie.

    "Przeszukania może dokonać prokurator albo na polecenie sądu lub
    prokuratora Policja bądź inny organ uprawniony do tej czynności na
    podstawie odrębnej ustawy (np. Straż Graniczna, ABW, CBA). W przypadku
    wykonywania polecenia sądu lub prokuratora, osobie u której przeszukanie
    ma być dokonane okazuje się postanowienie o przeszukaniu wydane przez
    właściwy sąd lub prokuratora."

    --
    Shrek